Raste broj turista koji posjećuju Skandinaviju: Traže jednu specifičnu atrakciju
Prema jednoj studiji EU-a hladnije turističke destinacije u Europi bi u budućnosti mogle trajno profitirati od klimatskih promjena. Skandinavske zemlje su već počele usmjeravati svoju turističku promociju u tom pravcu.
Grupa turista probija se u koloni kroz norveški ledenjak Nigardsbreen. Pogled prema dolini otkriva glečersko jezero s dubokom vodom intenzivno zelene boje i vodopadima. Vjetar je hladan, temperatura iznosi oko deset stepeni, ali sunce na vhu glečera sija i grije lica hobi-alpinista.
Za Hanneke Bechthum iz Nizozemske ovo je savršen dan njenog ljetnog odmora, ispričala je za Deutsche Welle: "Naravno, većina ljudi još uvijek želi ići na sunce, ali Španija ili Italija u ovo doba godine? Tamo je sve toplije i iskreno, više to ne mogu podnijeti."
Aerodrom Sarajevo uveo nova pravila: Šta se mijenja za putnike?
Time Hanneke Bechthum, koja je s prijateljicom i svojim sinovima rezervisala ovu turističku turu po ledenjaku, pripada sve većoj grupi turista koji izbjegavaju odlazak na more. Vodič Steinar Bruheim već više od 40 godina vodi turiste na ledenjak Nigardsbreen.
On ima poseban naziv za posjetitelje poput Hanneke Bechthum: "Zovemo ih ‘klimatskim turistima‘ jer bježe od vrućina na jugu Europe. Zato dolaze ljeti kod nas u Skandinaviju, iako je ovdje ljeti samo 15 stepeni i dosta kiše."
Ogroman porast broja turista
Ovaj trend se ne primjećuje samo u Norveškoj i u Švedskoj raste broj stranih turista koji daju prednost umjerenoj ljetnoj klimi koja vlada u skandinavskim zemljama.
Da li biste putovali do Sjeverne Koreje? Jedan grad ponovo se otvara za turiste
Među njima su Karin i Janek Struwe iz Njemačke. Oni su se na kratko zaustavili u kampu Säter, na sjeverozapadu Švedske, udaljenom tri sata od Stockholma. Ranije su svoje ljetne odmore provodili na Mediteranu. No sada im je tamo pretoplo, kaže Karin Struwe: "Neizdrživo vruće. Ne možete ništa raditi, stalno morate nositi šešir i mazati se kremom za sunčanje. To jednostavno više nije zabavno."
Danas je u Säteru sasvim drugačije. Temperatura iznosi 19 stepeni, povremeno pada jaka kiša. Vlasnik kampa Bert de Vries izvještava o ovogodišnjem porastu broja stranih gostiju za 20 posto. "Pitali smo naše goste: ‘Jeste li prvi put u Švedskoj?‘ Mnogi su nam rekli: ‘Jesmo. Ranije smo išli na jug. Ali sada je tamo prevruće ili su poplave.‘ Zbog toga se sve više njih odlučuje za dolazak k nama, ovdje u Skandinaviju", kaže de Vries, prilično zadovoljan razvojem situacije.
Hladno vrijeme kao turistički i marketinški magnet
Pod sloganom "Coolcation" i aludirajući na riječ "Vacation", što na engleskom znači odmor - državna švedska turistička agencija Visit Sweden je počela promovisati ovaj trend. Direktorica agencije Susanne Andersson kaže: "Na našim web stranicama smo istaknuli što se može doživjeti u Švedskoj kako bismo privukli kupce zainteresirane za ‘Coolcation‘ odmore i to je dovelo do toga da smo kod međunarodnih pretraga za ‘Coolcation‘ rangirani izrazito visoko. Švedska je tu danas broj jedan."
Međutim, nisu svi u zemlji zadovoljni ovim trendom. Popularne regije, posebno u ljetnim mjesecima, trpe posljedice masovnog turizma. U Švedskoj se također raspravlja o tome je li potrebno da zemlja na ovaj način profitira od klimatskih promjena.
U Hrvatskoj je ipak moguće jeftino ljetovati: Ovdje smještaj košta 45 eura, a predivno je
Prema studiji Europske unije, iz ove situacije bi se narednih godina mogao razviti trajan trend. Na temelju podataka iz 269 europskih regija procijenjeni su učinci trenutnih klimatskih uslova na turizam. Zaključak studije: "Uočavamo jasan jug-sjever trend u promjenama turističke potražnje. Sjeverne regije profitiraju od klimatskih promjena, dok se južne regije suočavaju sa značajnim padom turističke potražnje."
"To je paradoks"
Turistički vodič Bruheim pokazuje na ogoljele stijene ispod ledenjaka u Norveškoj. "Prije dvadeset godina glečer se protezao duboko u dolinu", prisjeća se. I upozorava na posljedice nekontroliranog turizma. "Rekli smo turističkoj industriji u Norveškoj: "Prestanite nas reklamirati u Aziji!‘ To je paradoks: oni žele vidjeti glečere prije nego što nestanu. Ali što više ljudi dolazi avionom, to je veći utjecaj na klimatske promjene. A time i veća prijetnja za ledenjake."
Čini se da „Coolcation" još uvijek nije masovni trend, ali se već sada u Skandinaviji vide posljedice klimatskih promjena na turizam u Europi. A one će vjerovatno u narednim godinama, posebno ljeti, bivati sve veće, piše Jutarnji List.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.