Predstavljen prvi srpski satelit - "Pupin"
Riječ je o letjelici super lake konstrukcije i mase od 120 kilograma, s rasponom krila od 25 metara.
Letjelica će krstariti na visini od 20.000 metara, dok je trajanje leta predviđeno na oko 36 mjeseci. "Pupin" proizvodi energiju za let putem solarnih ćelija.
"Namena letjelice je let dugog trajanja u srednjem nivou stratosfere, gde funkcionira kao komunikaciona stanica, pokrivajući odabranu oblast u radijusu od 60 kilometara. Letjelica ima primenu u osmatranju, ranom upozoravanju, primjene u meteorologiji, agrikulturi, prenos signala 5G, Wi-Fi internet signala, HDTV i ostalo", navodi se u promotivnoj fotografiji letelice "Pupin", koju je konstruirala srpska firma CTT.
Razlog što se ovakve letjelice zovu pseudo-sateliti je taj što lete na mnogo manjim visinama nego sateliti, ali upravo zbog toga imaju mogućnost da manji region pokrivaju efikasnije.
Za lansiranje HAPS bespilotnih letjelica potrebno je značajno manje novčanih sredstava, a vremenski, mogu se znatno brže lansirati nego sateliti u Zemljinoj orbiti. Još jedna bitna razlika je to što je HAPS letjelice moguće prizemljiti zbog održavanja, što sa satelitima u orbiti nije moguće.O letelici je pisao i poznati britanski magazin o vojnim pitanjima IHS Janes.
"Mi smo jedna od samo pet kompanija širom svijeta koje trenutno rade na razvoju HAPS-a i nadamo se da ćemo uskoro početi s testiranjem našeg sistema, kako bismo dokazali koncept i nastavili s razvojem modela koji će naslijediti 'Pupina'", rekao je glavni izvršni direktor CTT i inženjer aeronautike, Petar Matunović, prenosi Tanjug.
On je dodao da kompanija CTT traži pouzdane partnere iz avioindustrije kako bi pojačali rad na "Pupinu" i druga dva projekta kompanije, bespilotnim letjelicama "NT155" i "NT161" (NT su inicijali, kojima CTT odaje počast slavnom srpskom naučniku Nikoli Tesli).
NT155 je bespilotna letjelica srednjeg plafona leta i duge održivosti u zraku (MALE), a konstruirana je od kompozitnih materijala, što letjelici omogućava da ima kompleksan aerodinamički oblik i malu težinu, uz veliku strukturalnu jačinu potrebnu za instaliranje podvijesnih tačaka za kačenje oružja ili spoljnih rezervoara za gorivo, piše IHS Janes.
Samit avijacije jugoistočne Europe (SEAS) održan je u Beogradu 8. i 9. marta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.