Nismo svi evoluirali

Radiosarajevo.ba
Nismo svi evoluirali
Plakat Nismo svi evoluirali

Kako bi zajednički ukazali da krzno nema veze sa modom, reklamna agencija Bruketa&Žinić osmislila je za Prijatelje životinja u Hrvatskoj plakat Nismo svi evoluirali. Jumbo i citylight plakati sa jasnom porukom o etičkoj i ekološkoj neprihvatljivosti nošenja krzna naći će se u Zagrebu i drugim gradovima Hrvatske.

"Nošenje krzna bilo nam je nužno za preživljavanje u vrijeme kamenog doba. No, ta vremena davno su iza nas te smo od tada uvelike napredovali kao civilizacija. To ipak ne sprječava određene pojedince da i dalje nose krzno kao sredstvo modnog izričaja. Vrijeme je da evoluiramo i ostavimo krzno njihovim vlasnicima - životinjama", rekao je Tonči Klarić iz agencije Bruketa&Žinić, koja se priključila kampanji Za Hrvatsku bez krzna. Uz njega, na projektu su radili art direktor i dizajner Mislav Vidović, ilustrator Tomislav Tomić, account direktorica Helena Rosandić i account executive Martina Ivkić.

75 miliona mrtvih životinja godišnje

Svake godine preko 75 miliona životinja pati i umire zbog trgovine krznom. Najveći broj životinja uzgaja se na farmama krzna, gdje ih, nakon života provedenog u malenim prljavim kavezima, ubijaju na gušenjem plinom, elektrokucijom, davljenjem, trovanjem, lomljenjem vratova ili pak guranjem usijanih željeznih šipki u njihove anuse. Životinje uhvaćene zamkama u prirodi smrzavaju se na hladnoći ili skapavaju od vrućine, bespomoćne pred napadima grabežljivaca. One koje prežive lovci gaze, dave, utapaju ili zatuku kako bi izbjegli zamrljati krvlju njihovo krzno, navode Prijatelji životinja.

Od uzgajivača, odnosno dobavljača pa do krajnjeg kupca, svi jednako snose odgovornost za patnju i ubijanje životinja. Dok postoji potražnja za krznenim odjevnim predmetima ne može se očekivati prestanak proizvodnje krzna. Stoga je od iznimne važnosti da svaki pojedinac bude svjestan kako nenošenjem krzna može aktivno pridonijeti zaustavljanju zastarjele i necivilizirane prakse iskorištavanja životinja zbog njihova krzna. Tome u prilog ide i zakonska zabrana uzgoja životinja za krzno u Hrvatskoj, koja je stupila na snagu 1. januara 2007. godine uz prijelazno razdoblje od deset godina, a što je podržalo 73,7 posto građana.

"Danas obilujemo kvalitetnim, ekološki i ekonomski znatno prihvatljivijim materijalima koji nisu od životinjske kože i krzna. Ubijanje životinja zbog odijevanja i luksuza sramotno je i nema opravdanja. Moderni možemo biti samo ako smo humani i suosjećajni, a u krznu ubijene životinje nema ničega osim patnje i smrti. Sve više uglednih hrvatskih i svjetskih modnih dizajnera odbacuje krzno iz svojih kolekcija, potaknuti sviješću da životinjsko krzno ne pripada modi 21. stoljeća", navode Prijatelji životinja u Hrvatskoj te pozivaju sve javne osobe, dizajnere, modne agencije i pojedince da se i oni priključe kampanji.

Vezano:
Davor Bruketa, jedan od tvoraca Josipovićeve kampanje
“Bruketa&Žinic OM: Reklame i dizajn”

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije