Naučnici otkrili: Muški majmuni češće imaju seks s drugim mužjacima nego sa ženkama

Foto: National Geographic / Rhesus makaki majmuni

Homoseksualni seks — to rade neki ljudi, neki pingvini, a kako se ispostavilo, to rade mnogi majmuni i to je sasvim prirodno, navodi se u studiji objavljenoj u ponedjeljak u časopisu Nature Ecology and Evolution,

Promatrajući skupinu rezus makaki majmuna, tokom tri godine u Puerto Ricu, naučnici s Imperial Collegea u Londonu otkrili su da se mužjaci češće upuštaju u seks s istim spolom nego s onim suprotnim.

Istraživači su izvijestili da su 72 posto od 236 mužjaka majmuna imali seks s drugim mužjacima, dok ih je samo 46 posto sudjelovalo u isključivom heteroseksualnom seksu.

Scholz i Macron se sastaju pred dolazak Xi Jinpinga u Pariz

Bilo je mnogo različitih teorija zašto je to tako - uključujući nedovoljno ženki, uspostavljanje dominacije... Ipak, istraživači vjeruju da njihova zapažanja podupiru potpuno novu teoriju - da mužjaci koji imaju gay seks imaju evolucijsku prednost u odnosu na svoje "heteroseksualne kolege". Naime, istraživači su otkrili da biseksualni makakiji imaju više potomaka nego heteroseksualni mužjaci.

Dakle, "oni stvaraju veze i pomažu jedni drugima, čak i u borbi", rekao je Vincent Savolainen, biolog i glavni autor studije za New Scientist. "I pretpostavljamo da ako je tako, onda bi ti majmuni također mogli imati pristup većem broju ženki i, zapravo, imati više beba."

I vjerojatnije je da će te bebe učiniti isto, otkrili su istraživači.

Papa Franjo: Homoseksualnost nije zločin

Istovremeno su, koristeći genetske testove i obiteljska stabla, otkrili da je privlačnost prema istom spolu nasljedna u 6,4 posto slučajeva. Iako se procent čini malim, zapravo je u skladu s drugim nasljednim ponašanjima koja su naučnici identificirali kod majmuna - uključujući dotjerivanje i društvenost. Općenito, ponašanje je teško uopće pripisati genima, pa je čak i naizgled nizak postotak od 6,4 posto vrijedan pažnje, navodi Business Insider.

Iako se odnosi koje imaju majmuni vjerojatno razlikuju od onih među ljudima, Savolainen se nada da bi nam ova otkrića mogla pomoći da bolje razumijemo varijabilnost spola: "Nažalost, još uvijek postoji uvjerenje među nekim ljudima da je istospolna privlačnost 'neprirodna', a neke zemlje još uvijek provode smrtnu kaznu za homoseksualnost. Naše istraživanje pokazuje da je privlačenje prema istom spolu zapravo široko rasprostranjeno među životinjama."