Naučnici nemaju objašnjenje: Nešto se čudno dešava sa zvijedom KIC 8462852

Naučnici nemaju objašnjenje: Nešto se čudno dešava sa zvijedom KIC 8462852
/ Čudnovata zvijezda
Prošle godine, astronomi su uočili nešto vrlo čudno oko zvijezde KIC 8462852 – ista je "preživljavala" velike promjene u snazi svoje svjetlosti.

Teorija koja je zabavljala javnost bila je ona da vanzemaljci grade megagrađevinu oko nje - što vjerovatno nije tačno, ali misterija se ovih dana dodatno produbila. Posljednje otkriće jeste da se njena prosječna snaga svjetlosti smanjivala rapidno proteklih godina, pored ovih velikih oscilacija. Nijedna od predloženih teorija ne može ovo objasniti do kraja.

Naučnici su uz pomoć Keplera, svemirskog teleskopa, uočili da je zvijezda za tri posto izblijedila u toku posljednje četiri godine. Iako (vjerovatno) nisu vanzemaljci, objašnjenje za ponašanje zvijezde KIC 8462852, kada ga otkrijemo, vjerovatno će protresti neko područje astronomije - samo još uvijek ne znamo koje.

Kada je Kepler prvi put posmatrao KIC 8462852, desila se serija oscilacija u snazi svjetlosti i to takvih kakve nikad prije nisu viđene. Stigla je navala objašnjenja, među njima i ono da je riječ o kometama, no i to su brojni odbacili. Jedni su tvrdili da su otkrili da se snaga smanjuje već stoljeće, no iz rivalskog tima su im poručili kako je to efekt korištenja različitih teleskopa, a ne stvarnih promjena.

Autori posljednje studije koju je objavila ekipa s CalTecha analizirali su fotografije zvijezde koje je Kepler načinio od 2009. do 2013. Pored velikog skoka u snazi - koji je trajao jednu sedmicu i devet manjih promjena, prijavili su i kako zvijezda polako blijedi. Smanjenje od tri posto dosad nije viđeno kod zvijezde koja je nalik Suncu. Naučnici tvrde da se sve dešava jako brzo, i da su dugo pokušavali sebe da ubijede da griješe, ali nisu uspjeli.

Dakle, misterija zvijezde KIC 8462852 nastavlja da traje.