Najbolje reklame iz doba bivše Jugoslavije
Reklame iz bivše Jugoslavije koje marljivo skuplja stranica na Fejsu Reklamomanija, tek danas dobivaju svoju pravu marketinšku snagu. Niko ne može ostati ravnodušan i ne nasmijati se njihovoj naivnosti, bizarnosti, komediji i socijalističkom seksipilu.
Kolinska krompiri
Kao prava farmerska nacija, Slovenci se nisu libili prodavati krumpire preko televizije. U reklami gledamo dvojicu muškaraca kako guraju tačke i pjevaju ode krompiru Kolinska. Usput saznajemo kako je i savršen za pire. Ipak, sve bi ostalo na pola dojma da reklamu ne zaokružuje zadnji kadar u kojem se glavni akter neljudski smije, nakon čega nemamo izbora nego povjerovati da je Kolinska krompir zaista dobar.
Pipi
Sve što smo kao djeca trebali naučiti o jugoslavenskom seksipilu dobili smo u trideset sekundi legendarne reklame za gazirani sokić Pipi. Ako tamo niste shvatili sve draži socijalizma utjelovljene u tijelu tadašnje miss Juge Ane Sasso, nije vam bilo pomoći. Smočeni bikiniji, četiri djevojke na motoru, slamke posvuda i, dakako, okus Pipija u ustima.
Tipi topi
Prije nego su nas u devedesetima zasule američke reklame o magičnim krpama koje su bile toliko moćne da su brisale valjda i mrlje sa savjesti, Jugoslavija je imala krpu kojoj se naprosto nije moglo odoljeti. Muzika iz reklame Tipi topi se, također, kvalificirala u kolektivno sjećanje.
Čarape Udarnik
Mladi Robert Prosinečki jednom je davno zavrtio fantaziju bivše Juge ničim manje do bijelim čarapama Udarnik. ''Prave cipele možda nećete naći, ali čarape da'', hipnotizira nas glas dok gledamo Robija kako prvo ulazi u autobus, a potom ispija kaficu za šankom – bez cipela. Čarape Udarnik bile su, naime, toliko moćne da su zaprijetile ideji cipela općenito.
Vožd
Imala je Juga i miris nad mirisima. Zvao se Vožd. Reklama nam u svega 12 sekundi demonstrira način na koji se jugoslavenski supermiris proizvodio. Bilo je to poput odlijevanja zlatnih poluga. Koliko je samo žena palo na Voždov oltar, znaju tek oni koje su imale dovoljno hrabrosti okvasiti se leskovačkom hemijom.
Radenska
Reklama nam zorno pokazuje kako se ta mineralna voda trošila od Vardara do Triglava. Pili su je i Janez u planinama, i Stipe u Dalmaciji, i Mile u Šumadiji, i tako po republičkom redu. Mineralni kozmopolitizam je u međuvremenu presahnuo, ostade tek mali mjehurić prohujale fikcije.
Grudnjak
Nadu u svladavanje gravitacije mladim i starim ženama dao je zemunski grudnjak u kojem se žena mogla ponovno komotno i bez straha sudariti s tipom na cesti, a da sve vitalne izrasline ostanu stamene i pod kontrolom.
Stojadin
Zastava 101 bio je auto u koji se mogle natrpati sve subotnje namirnice s pijace, svu širu rodbina i još bi ostalo mjesta. No, malo tko zna da je Stojadin vozio i bez vozača, po usamljenim plažama, zapljusnut nježnim šumom valova i Bachovom zračnom orkestracijom iz Suite br. 3. Da, da, Stojka je bila romantična i snena nakupina guma i lima, pjesnička duša zarobljena u čeverotaktnom metalnom srcu.
Slatka tajna
Da li simpatično ili žalosno, ali glumac Mladen Crnobrnja ostavio je dublji trag u općoj kulturi kao lik iz Kraševih reklama nego kao umjetnik na daskama. Uz seriju skečeva za Bronhi, snimio je i njih par za bombone Slatka tajna. Fora sa Slatkom tajnom bila je ta da vam je nepce bilo izguljeno nakon tri-četiri uzastopna bombona. Možda je to tajna na koju je mislio Kraš.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.