Građen za JNA: Prodaje se vojni brod "Šolta", evo koja je cijena

0
Radiosarajevo.ba
Građen za JNA: Prodaje se vojni brod "Šolta", evo koja je cijena
Print Screen / Novčanik

Vojni brod Šolta, koji 33 godine plovi pod zastavom Hrvatske ratne mornarice i Obalne straže, proglašen je neperspektivnim i ponuđen na prodaju.

Prodaja je oglašena na službenoj stranici Agencije Alan, firme koja se bavi prodajom viškova vojnog naoružanja, a u objavi su navedeni tehnički podaci broda. Također je navedeno da ga mogu koristiti vojska i policija, ljubitelji naoružanja ili filmske produkcije.

Cijena - 50.000 eura

Kako neslužbeno doznaje tportal, ophodni brod OB-02 Šolta proglašen je neperspektivnim te se Ministarstvo obrane (MORH) odlučilo na njegovu prodaju. Uprkos početnoj cijeni od 50.000 eura, prodaja je oglašena već dva puta, ali dosad nije bilo zainteresiranih kupaca.

Modeli pokazali kada bi mogao stići ugriz zime: "Nešto se mijenja na ovaj datum u decembru"

Modeli pokazali kada bi mogao stići ugriz zime: "Nešto se mijenja na ovaj datum u decembru"

Šolta ima zanimljivu historiju. Izgrađena je 1983. u brodogradilištu Kraljevica, među posljednjih 11 brodova klase Mirna koji su za Jugoslavensku ratnu mornaricu (JRM) u tom brodogradilištu izgrađeni od 1979. do 1985. Uz nju, danas su iz klase Mirna u službi Obalne straže RH još OB-01 Novigrad, OB-03 Cavtat i OB-04 Hrvatska Kostajnica. U sklopu JRM-a, Šolta je plovila pod imenom patrolni čamac PČ-176 Mukos 1991., tijekom pomorske blokade Bračkog kanala i splitske luke.

Ime dobio u znak zahvalnosti

Akcijom hrvatskih diverzanata 14. novembra, brod je pogođen torpedom i onesposobljen u Splitskim vratima, a sljedećeg dana mještani otoka Šolte doteglili su ga u uvalu Nečujam. Oštećeni brod u noći sa 17. na 18. novembra dopremljen je u šibensko Remontno brodogradilište na popravak.

U znak zahvalnosti stanovnicima Šolte, brod je nazvan po njihovu otoku, a u operativnu upotrebu u Hrvatskoj ratnoj mornarici (HRM) ulazi u maju 1992. te do kraja Domovinskog rata provodi zadaće potpore operacijama Hrvatske vojske i osiguranja pomorskog prometa. Nakon rata, kao i većina drugih brodova, bio je raspoređen na zadaćama nadzora državne granice na moru u sklopu HRM-a i Obalne straže.

Spašavao pomorce u nevolji, još je u aktivnoj službi

Osim toga, često je sudjelovao u akcijama traganja i spašavanja za pomorcima ili turistima koji su na moru nastradali zbog nevremena, nesretnih slučajeva ili neiskustva. Tako je Šolta u maju 2010. spasila dvojicu Norvežana čija je jedrilica potonula kod otoka Žirja u šibenskom akvatoriju.

Šolta je još 2004. bila i predmetom diplomatskog skandala između Hrvatske i Slovenije. Naime tadašnji slovenski ministar vanjskih poslova Ivo Vajgl tvrdio je da je taj hrvatski ratni brod uplovio u Piranski zaljev (Savudrijsku valu), što je on nazvao incidentom i nedopustivim činom, a prijetio je i da će o tome obavijestiti europske ministre. Iz MORH-a su tada odgovorili saopćenjem i demantirali njegove optužbe. Izvijestili su da je brod, s helikopterom Mi-8 MTV, pretraživao i identificirao plovila u akvatoriju zapadne Istre u sklopu zadaće nadzora i zaštite teritorijalnog mora i Zaštićenog ekološko-ribolovnog područja RH (ZERP) te da nije ulazio u područje Savudrijske vale.

Brod je još uvijek u aktivnoj službi, pa je tako prije svega 15-ak dana, od 24. do 27. marta, na pomorskom vojnom poligonu Žirje sudjelovao u vojnoj vježbi PRSTAC 25, tokom koje su, kako su izvijestili iz MORH-a, 'uvježbavane procedure planiranja i provedbe pomorskih operacija taktičke razine snaga Obalne straže s težištem na pripremi i provedbi namjenskih zadaća na moru'. U toj su vježbi, osim Šolte, sudjelovali obalni ophodni brodovi OOB-31 Omiš i OOB-32 Umag, obalni brodovi OB ŠB-72 Andrija Mohorovičić i OB SB-73 Faust Vrančić te četiri gumene brodice Modrulj.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije