Društvena mreža živih mrtvaca

Radiosarajevo.ba
Društvena mreža živih mrtvaca


Novi servis omogućava mrtvima komunikaciju s njihovim dragima preko društvenog medija… Da, dobro ste pročitali.

“Nekad davno” se to zvalo Second Life. No, taj rani pokušaj življenja alternativnog virtualnog života leži odavno zaboravljen na groblju interneta, a virtualni se život danas odvija na Twitteru ili Facebooku.

Danas postoji čak i društveni medij za život poslije smrti: Dead Social (DeadSoci.al) je novi i besplatni servis koji čeka armije korisnika.

Ideja je otvoriti račun i početi ga puniti stvarima koje će u određenom trenutku biti objavljene rođacima i prijateljima preminulog korisnika i to preko mreža poput Facebooka, Twittera ili Google+. Ako ideja zaživi, stvar bi mogla postati rutinska već u vrlo bliskoj budućnosti, kad bi vas, recimo, na rođendan vašeg preminulog oca na Facebooku mogla dočekati sljedeća poruka: “Hej, danas bi bio moj rođendan. Nadam se da nisi zaboravio. Popij jedno u moje ime”.

To je, naravno, ljepša strana priče. No, kako se komunicira s virtualnim zombijima, ne bi sve bilo samo divno i krasno, nego bi vas mogla dočekati i poruka poput: “Možda jesam mrtav, ali mi još uvijek duguješ onu lovu. Ako si ti zaboravio, ja nisam: u pitanju je 5 tisuća! Horda mojih pajdaša je već krenula prema tebi.”

Tehnički, u pitanju je vrlo jednostavni postupak: osoba zadužena za vašu ostavštinu mora potvrditi da ste zaista odapeli, čime se aktivira Dead Social račun, koji tada počinje slati vaše poruke u vrijeme koje ste zadali za života. Na stranici je moguće čak i kreiranje grupa, kao što su Vegani i vegetarijanci zagrobnog života (“Za ljude koji su voljeli životinje za života i nastavit će tako i u smrti!”)

Dead Social je projekt Jamesa Norrisa, koji je servis predstavio u aprilu na Next Web konferenciji u Amsterdamu. Prve su reakcije bile zbunjenosti i nerazumijevanje, ali on i dalje vjeruje da je na dobrom tragu.

“Dead Social može imati terapeutsko djelovanje na osobu koja objavljuje nečiju smrt, kao i za one koji čitaju te postove nakon nečije smrti”, kaže Norris.

I koliko god sve skupa djelovalo apsurdno ili makabričko, možda čitava stvar i nije tolio luda. Smrt je jedan od neriješenih problema društvenih mreža. Što se događa s korisničkim računima milijuna ljudi nakon što više nisu s nama? Među ostalim, ti računi zauzimaju puno računalnog prostora. Možda će se ubuduće takvi računi jednostavno gasiti, osim ako niste ostavili elektorničku oporuku.

Dead Social mogao bi zanimati i celebove.

- Zamislite da je Amy Winehouse imala račun kod nas, entuzijastično će Norris.
- Mogla je ostaviti neobjavljene materijale ili se pozabaviti sa svojom vezom s Peteom Dohertyjem. Norris kaže da nije daleko dana kada će glazbene izdavačke kuće svojim zvijezdama nametnuti obavezno otvaranje korisničkog računa na Dead Socialu.

Živi bili – pa vidjeli.

Tekst u cjelosti prenosimo s portala Buzz.hr

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije