Debata u vezi sa Barbie-arhitekticom

Radiosarajevo.ba
Debata u vezi sa Barbie-arhitekticom

Američka kompanija Mattel, iz koje vodi porijeklo još uvijek najpopularnija lutka-ikona na svijetu, Barbie, svake godine ponudi novu profesiju čija je Barbie protagonistica. Ove godine, pred prvenstveno američkim klincima, možda više klincezama, a potom i pred djecom cijelog svijeta, stoji Barbie arhitektica. Zanimljivost je da je arhitektura izabrana za profesiju Barbike 2011., premda to nije bio prvi izbor u anketi prema kojoj kompanija odlučuje koju će lutku izbaciti na tržište naredne godine.

Tim povodom, koji se na prvi pogled čini trivijalnim, širom dizajnerske zajednice američkog kontinenta pokrenula se cijela debata: većina komentara odnosi se na starinsku mapu kakvu nosi Mattelov najnoviji proizvod, odjeću koja je, kao i uvijek dosad, čini da izgleda plitko, te 'projektima' koji dolaze uz nju, a koji su naravno – rađeni u rozoj boji. Prema mišljenju arhitekata, štikle su naprosto smiješan izbor obuće, ali treba uzeti u obzir da su noge Barbike napravljene tako da im se samo štikle i mogu obući, dok bi im ravne cipele jednostavno – spadale.

S druge strane, na osnovu pretpostavke da obična Barbie lutkica može mnogo toga značiti u cjelokupnom društvu, prvenstveno zbog njene popularnosti i velikog uticaja na djevojčice širom svijeta, novinarka magazina Good.is, Alissa Walker, zapitala se da li arhitektica Barbie može uticati na pomak žena u ovoj profesiji. Ona se najprije osvrće na statistiku koja kaže da, premda polovinu studenata produkt dizajna čine djevojke, kad je riječ o njima koje rade u ovoj industriji – govori se o 10 do 15 posto od ukupnog broja zaposlenih produkt dizajnera. Slične su brojke i u arhitekturi: podaci Američkog Instituta za arhitekturu govore da je tek 17 posto žena među svim zaposlenim arhitektima u Sjedinjenim državama.

Krećući se u istom pravcu (ili znajući šta kupci žele da čuju), iz Mattela također poručuju da različite profesije koje Barbiki dodjeljuju svake godine osnažuju djevojčice da istraže svoje snove i nauče praviti izbore prema vlastitim željama. Zanimljivo je da se kompanija nije ranije odlučila da predstavi Barbie-arhitekticu, iako je čak ova profesija prije osam godina izabrana ispred svih drugih ponuđenih, prema mišljenju krajnjih korisnika, odnosno djece.

Problem koji ostaje, a za koji tek treba da se iznađe rješenje je – kako zadržati žene u polju arhitekture, a ne kako ih prizvati i zainteresovati za njega. Ono u čemu se slažu svi: arhitektice, sociolozi, 'obični smrtnici' je da je nakon 52 godine i preko 125 profesija koje su za nju birane, bilo vrijeme da dođe i Barbie arhitektica.

Radiosarajevo.ba

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije