Čitaoci se žale jer naslovi nisu dovoljno glupi
Tekst sa satiričnog portala Njuz.net prenosimo u
cjelosti
BEOGRAD, 24. januar 2012, (Njuz) – Preko 75 procenata čitalaca štampe u Srbiji smatra da naslovi u dnevnim novinama i na internetu nisu dovoljno glupi i da mediji mogu još da unaprede taj segment svog rada, pokazalo je istraživanje Ipsos stratedžik marketinga.
Studija pod nazivom „Koliko glupo je zaista glupo“ obuhvatila je reprezentativni uzorak od 6.000 ispitanika širom Srbije. Oni su ocenjivali odabrane naslove iz dnevne štampe i sa internet portala, a od preko 300 analiziranih naslova, ispitanici su svega 20 ocenili kao „izuzetno glupe“, što je bila i najveća ocena u ovom istraživanju.
U nešto slabijoj kategoriji „Nebuloznih naslova“ našlo se pedeset naslova, dok je ostatak ocenjen sa „Nedovoljno glup naslov“.
Kriterijume glupih naslova zadovoljili su, između ostalog, napisi „Izguglao Svetog Savu!“, Odlazak u crkvu snižava pritisak?“, „Debeljko je razvalio na rubu kreveta“. Takođe, među malobrojnim šampionima našli su se i „Tri kila eksploziva stiglo pre Tadića“, „Neobuzdana plavuša izbezumila baju“, „Plejbojeva zečica jela supicu od urina“, „Vendi zbog „kuvanih majmuna“ mora da nosi minobacač sa sobom“ , „C.S.I. rerna“ i još nekoliko tekstova.
Medijski analitičar Miroslav Lazanski ocenjuje da rezultati istraživanja pokazuju stanje u kojem se srpski mediji trenutno nalaze.
- Ako toliki broj čitalaca smatra da vaši naslovi ne
zadovoljavaju osnovne kriterijume kvaliteta, vreme je da stavite prst na čelo i
zapitate se gde grešite? U medijski razvijenim zemljama kao što su BiH,
Albanija, Rumunija, Tadžikistan ili Burkina Faso procenat izuzetno glupih
tekstova kreće se od 60 procenata pa naviše. Indikativno je da je kvalitet
novinskih naslova u Srbiji pao tokom poslednjih deset godina, a da je nivo
koliko-toliko održavan tokom kriznih 90-ih godina. Danas se sa setom i
nostalgijom sećamo naslova poput ’Red Kurda, red pistaća’ i sličnih –
zaključuje Lazanski.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.