Albanija: sve atraktivnije turističko odredište

Radiosarajevo.ba
Albanija: sve atraktivnije turističko odredište

Prirodne ljepote, duga morska obala koja je izgrađena samo deset posto, jezera i visoke planine, kulturno-historijske znamenitosti i klimatske pogodnosti glavni su potencijali Albanije, u kojoj je turizam sve važnija grana ekonomije.

Novinarka FENA-e posjetila je Skadar, Tiranu i Drač.

U 2010. godini Albaniju je posjetilo 3,5 miliona turista, a i ove godine mnoge prestižne turističke agencije odabrale su je kao važnu destinaciju za svoje klijente.

Albanija je bila prva ateistička država na svijetu. Enver Hodža koji je bio na čelu Komunističke partije od 1945. godine, 1965. godine je naredio da se poruše svi vjerski objekti u Albaniji. Sačuvani su samo vjerski objekti od velike kulturne i historijske vrijednosti poput velike katedrale u Skadru. Jedan njen dio posvećen je mučenicima ubijenima u doba komunizma. U dvorištu je statua pape Ivana Pavla ll u znak zahvalnosti za novčanu pomoć rekonstrukciji. 

Albanija je jedna od najmlađih država Evrope. Nastala je 1913. godine, poslije balkanskih ratova. Za vrijeme vladavine Envera Hodže, u Albaniji je izgrađeno 800.000 bunkera, a živjelo je oko tri miliona stanovnika. Ti bunkeri uglavnom su služili da bi spriječili ondašnje stanovništvo da napuste državu jer su bili nezadovoljni nametnutim sistemom zbog kojeg im je umnogome uskraćena lična sloboda. Najviše bunkera izgrađeno je prema granicama s bivšim jugoslavenskim republikama: Kosovom, Makedonijom i Crnom Gorom.  

Albanija je veliko gradilište, a od 2006. godine nastalo je više od 8.000 kilometara novih, modernih autocesta. Od sela Vladimir (albanski Katerkolle - četiri korita) u Crnoj Gori, dvadesetak km od Ulcinja, u pravcu albanske granice i Skadra, vodi novi put.

Do Albanije se može doći preko dva granična prijelaza, Sukobin i Božaj  iz pravca Podgorice, a prijelaz iz pravca Ulcinja nemoguć je jer nema mosta preko rijeke Bojane

Na graničnom prijelazu Sukobin duge kolone automobila inozemnih turista koji upravo tu državu biraju kao destinaciju za ljetovanje. 

Čim pređete državnu granicu odmah se uočavaju velike razlika između dvije države, ali i one unutar Albanije i njenog društva. Na drumovima se mogu vidjeti najnovije marke automobila i konjske zaprege kako se mimoilaze, vile i palate preko puta blatnjavih hudžerica…

Skadar

Prvo veće naseljeno mjesto je Skadar (Shkodër ili Shkodra) grad koji se nalazi na obali Skadarskog jezera u sjeverozapadnoj Albaniji, na izvoru rijeke Bojane, i glavni je grad istoimene oblasti. Skadar je jedan od najstarijih i historijski najvažnijih gradova u Albaniji kao i kulturni i ekonomski centar. Grad je to s uskim krivudavim ulicama omeđenim visokim zidovima i živom uličnom trgovinom. Posjeduje jedinstvenu atmosferu i duh po kome je prepoznatljiv.

Na ulazu u Skadar nedavno je izgrađen most, koji će se okretati u situacijama kad prolaze veliki brodovi. Stari most, izgrađen u Prvom svjetskom ratu, namijenjen je za maksimalnu težinu deset tona nosivosti. Uslijed slabljenja konstrukcije taj most svojevremeno je pao zajedno s kamionom, a rekonstruiran je prije sedam godina.  

Grad je veliko gradilište, a lagano gubi autentični izgled iz 17. stoljeća s orijentalnim građevinama. Vidljivi su i blokovi zgrada i bulevari iz vremena komunizma. Taj grad bi, sasvim je sigurno bio uvršten na listu UNESCO-a da te stare građevine nisu porušene.

U Skadru vrijedi pogledati mnoge znamenitosti poput vjerskih objekata Katedrale, Nove džamije i Pravoslavne crkve, a najveća turistička atrakcija u Skadru svakako je skadarska tvrđava Skadar na Bojani (Rozafa) odakle se pruža predivan panoramski pogled na čitavu okolinu Skadra. 

Tvrđava Rozafa stara je više od dvije hiljade godina. Uz nju je vezana legenda koja kazuje da su je gradila tri brata ali sve što bi preko dana sazidali, preko noći bi vile porušile…Ime tvrđave „Rozafa“ potječe od imena „vjerne ljube“ najmlađeg od trojice braće koja je kao žrtva uzidana u tvrđavu. 

Svakodnevni život prosječnog stanovnika svake države pa i Albanije najvidljiviji je na pijaci, stoga se i to preporučuje kao važna destinacija za posjetu. Na prodaji su razne stvari, bombone na kilogram, turska halva, baklava, bamija kao i razni začini.... Tamošnji trgovci ne vode baš mnogo računa o higijeni tako da je ribe moguće kupiti poredane pa asfaltu, a meso je izloženo bez frižidera. Po želji kupca, trgovci na pijaci, na licu mjesta, mogu zaklati životinju radi prodaje

Struja i voda u Albaniji plaćaju se paušalno što je dosta povoljno za stanovništvo. Zbog velike potrošnje struje do nedavno je bila na snazi redukcija što je ukinuto nakon što je prije dvije godine uspostavljen energetski sistem. Danas Albanija izvozi električnu energiju.  

Mercedes je skoro pa "nacionalno" vozilo u Albaniji i ima ga raznih vrsta i godišta. Platežno sredstvo u Albaniji je lek, po sinu albanskog kralja Ahmeta Zogua, koji se zvao Lek, a po zvaničnom kursu 1 eura vrijedi 135 do 140 leka

Albanija ima svoju naftu, a količina koju proizvedu zadovoljava njihove potrebe

Albanci nemaju baš dugu tradiciju vožnje automobila. Na cestama, koje su većinom u fazi obnavljanja ili izgradnje gotovo da i nema policajaca. Taj nedostatak kontrole očito je odredio kodekse ponašanja vozača koji naime voze kako im je volja i obaziru se jedni na druge tek ako ih alarmirate

Tirana

Glavni grad Albanije Tirana ima oko 1,2 miliona stanovnika, a sama Albanija oko 6,5 miliona stanovnika. 

Tirana je industrijski i kulturni centar Albanije. Najveće industrije su prehrambena, strojarska, tekstilna, farmaceutska i metalurška. Tiransko sveučilište osnovano je 1957., a Tirana ima aerodrom Aeroporti Nënë Tereza (Aerodrom Majke Terezije).

Današnji izgled Tirana ponajviše duguje bivšem gradonačelniku Ediju Ramiju, akademskom slikaru, koji je početkom 21. stoljeća došao na vlast i odlučio sivu i zapuštenu metropolu urediti i prilagoditi građanima. Kompletna infrastrukura je obnovljena, parkovi su uređeni i prilagođeni rekreaciji, a ružne sive fasade su obojene u različite boje zbog čega Tirana danas ima veseli izgled. Zbog svogtruda Edi Rama je proglašen najboljim svjetskim gradonačelnikom 2004. godine.

Cestovna infrastruktura je znatno poboljšana, te su sve glavne ceste rekonstruirane. Izgrađeni su novi parkovi i trgovi te je grad obnovljen u evropskom stilu.

Drač


Najveća luka i turističko središte Albanije je nekadašnji glavni grad Drač. Tirana je tek u 20. stoljeću postala glavni grad iz prozaičnog razloga - Drač je zbog svoje pozicije bio previše ranjiv i teško ga se moglo braniti. Iako je Tirana preuzela primat, na svakom koraku se u Draču može vidjeti važnost koju je grad imao u prošlosti.

Iz rimskog doba tu su ostaci antičke luke, amfiteatar te zidine. Iz kasnijih stoljeća tu su kule, starinski trgovi i ulice. 

Drač je orijentiran na Jadransko more. Velike lučke dizalice uz obalu uskoro zamjenjuju nizovi hotela. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije