Zemljotres protiv autoindustrije
Japanska Toyota produžila je do 22. marta rok do koga će biti zatvoreno 12 glavnih fabrika za izradu automobila u zemlji nakon katastrofalnog zemljotresa. Da li će se i kako to odraziti na globalnu autoindustriju?
Zatvaranje fabrika od već ima posljedice - smanjena je proizvodnja za 40 hiljada vozila.
Toyota, najveći proizvođač automobila na svijetu, prethodno je saopćila da će od 17. marta pokrenuti proizvodnju u jednom broju pogona za izradu dijelova za automobile, što će biti prvo oživljavanje fabrika kompanije od zemljotresa. U fabrikama će se izrađivati dijelovi potrebni servisnim centrima u zemlji za popravku Toyotinih vozila koja se sada nalaze na putevima, izjavio je zvanični predstavnik kompanije.
Od 21. marta Toyota će također početi da izrađuje dijelove za isporuke montažnim pogonima u inostranstvu, objavila je kompanija.
Nakon što je do sada najjači japanski zemljotres oštetio njihove fabrike, Toyota, Nissan i Honda mogu da ograniče gubitke samo kada ponovo počnu da rade montažne linije, ali analitičari tvrde da bi skok domaćeg jena mogao da nanese više štete kompanijama nego prirodna katastrofa.
Najviše će biti pogođena Toyota, koja izrađuje ukupno 38% vozila u zemlji, u poređenju sa 24% montaže Nissana i 22% Honde. Toyota isporučuje više od polovine svoje proizvodnje na inostrana tržišta.
"Kretanje japanskog jena u narednih tri do šest mjeseci, kao rezultat katastrofalnog potresa, također će ugroziti profitabilnost japanskih autokompanija", objavio je Fitch Ratings, a prenosi je Reuters. Dolar je pao 3% u odnosu na jen od katastrofe i sada se nalazi na najnižem niovu do sada. Dolar se prodavao za oko 80,8 jena, nakon što je jen izašao iz rekordno niskog nivoa 1995. godine od 79,75 jena za dolar.
Toyota je objavila da će pokrenuti pogone za izradu autodijelova, ali će glavne fabrike za izradu automobila ostati zatvorene. Uprava kompanije još nije odlučila kada će biti pokrenute montažne trake.
Za tri dana obustavljanja proizvodnje, broj montiranih automobila smanjen je za oko 40 hiljada. Kompanija je objavila da će zatvaranje pogona snabdjevačkih fabrika ugroziti rad fabrika za izradu automobila, a u međuvremenu je smanjena proizvodnja u pogonima u Tajlandu i Sjevernoj Americi dok se ne procijene posljedice na moguće snabdjevanje.
Honda je ponovila plan suspenzije kompletne proizvodnje u Japanu najmanje do nedjelje. Nissan je objavio da proizvodnja ostaje blokirana u svim domaćim pogonima za montažu automobila, ističući da će se prije odluke o novom pokretanju montažnih traka konsultovati sa proizvođačima dijelova. Ova kompanija je izradila oko 82 hiljade automobila u januaru u Japanu.
Proizvodnja automobila u Japanu koncentrisana je u centralnim i južnim regionima, a nekoliko najvećih pogona nalazi se u najugroženijim krajevima. Zatvaranje fabrika moglo bi početi da ugrožava globalnu izradu automobila i snabdjevače autodijelovima u naredne dvije sedmice zbog povezanosti čitave industrije, smatraju analitičari.
Južnokorejske firme Hyundai i KIA bit će manje ugrožene poremećajima u snabdjevanju dijelova za automobile iz Japana nego evropske i američke kompanije zbog toga što najveći dio dijelova obezbjeđuju na domaćem tržištu.
Japanski proizvođači dijelova koji snabdjevaju Hyundai nisu direktno ugroženi zemljotresom zbog toga što se nalaze u Osaki.
Akcije japanskih auto-kuća su porasle, Toyota je skočila 9%, Nissan šest, a Honda 3,9%.
Mazda planira da produži suspenziju proizvodnje u dvije fabrike u Japanu do 20. marta, ali nije odlučila šta će da uradi poslije toga. Fuji Heavy Industries objavio je da će najmanje do nedjelje, 20. marta, biti zatvoreno svih pet fabrika u kojima se izrađuju Subaru automobili.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.