Talas filmskih biografija muzičara
Čak dva filma o The Clash, biografija Beach Boysa, Boba Marleyja i Freddyja Mercuryja, priča o njujorškom klubu CBGB – ako budu snimljeni, muzički filmovi zatrpat će kinodvorane u godinama koje dolaze.
Prije negoli je pustio bradurinu pa za potrebe satiričke autodestrukcije postao čak i ljudski WC, Joaquin Phoenix obukao je crno, odglumio šmrkanje speeda i pokazao da daleko bolje pjeva klasike Johnnyja Casha nego što repa vlastite lobotomične rime. Prethodio mu je Ray, a naslijedio ga Dreamgirls, a zatim se zdravstveni i ljubavni problemi Iana Curtisa susreli s muzičkim genijem i visokim filmskim stilom u kultnom festivalskom hitu Control.
Nakon toga, moglo se gledati uistinu svašta – od inventivnog spomenika Dylanu u I'm Not There do pokušaja reinvencije tinejdžerskih ikona u The Runaways i seciranja jednog od stubova francuske popkulturne baštine u Gainsbourgu.
Talas tek dolazi
Trend je ustoličen i sada se čeka post scriptum, ali s obzirom na količinu najava koju vidimo u filmskim vijestima, PS će biti trend sam, jer sve snimljeno u posljednjih pet godina čini se tek kao mali uvod u invaziju – novi, neki konfekcijski, a neki autorski, od tradicionalnih filmskih biografija svakako drugačiji biografski filmovi muzičkih ikona trebali bi uskoro pokriti cijelu čitanku muzičkog odgoja 21. stoljeća. Ako se realizira i polovina najavljenih naslova u sljedećih godinu do dvije, jasno je da će upravo celuloidne biografije muzičara postati vodeća filmska konkurencija izvan domene crtića, romantičnih komedija i superherojskih spektakala za 3D naočale.
Posljednji potvrđeni projekt ovog tipa je filmska priča o Jeffu Buckleyju, indie ikoni i kantautoru koji nikada nije zavladao svjetskom estradom, ali je utjecao na golemu listu nasljednika s gitarom u ruci. Prerano preminuli Buckley, koji se kao 31-godišnjak utopio tokom noćnog kupanja u rijeci, trebao bi postati tema novog filma Jakea Scotta, sina Ridleyja Scotta. Ryan Jaffe napisao je scenarij služeći se knjigom Dream Brother: The Lives and Music of Jeff Buckley Davida Brownea, a pitanje na koje svi čekaju odgovor jeste – ko će glumiti preminulog genijalca?
Bokser Eminem
Ista se pitanja prvo postavljaju kod većine najavljenih biografskih filmova koji listu zvijezda objavljuju kao posljednju stvar. Doduše, kada govorimo o Southpaw, nema puno dileme oko toga ko je glavna zvijezda, koliko dileme postoji oko toga hoće li se film ikada snimiti. U svakom slučaju, ideja je da Eminem dobije nasljednika hita 8 milja, ovog puta bokserski film u kojem će popularni reper kroz metaforu lika i djela boksera s problemima reflektirati svoj lik i djelo u novom razdoblju nakon osmomiljne uspješnice, dakle sve od problema s ovisnosti o tabletama do novog uspona na vrh svijeta. Barem takvu ideju ima Kurt Sutter, autor TV serijala Sinovi anarhije.
Čak dva projekta vezana su uz grupu The Clash – jedan je priča o snimanju epohalnog albuma London Calling, inventivno nazvanog London Calling. Saga o snimanju albuma ujedno je saga o haotičnim danima punka i prvim koracima ovog benda u širenju vidika izvan hermetične scene londonskih garaža, s potpisom scenarista Jeza Butterwortha, nagrađenog za predstavu Jerusalem. Mick Jones i Paul Simonon su producenti.
U međuvremenu, planira se i igrana biografija Joea Strummera, frontmena The Clash preminulog 2002. godine, a ni za jedan od ova dva projekata još nije poznata lista glumaca, kao ni lista datuma za premijerna prikazivanja.
Problem sa korištenjem muzike
Sličnu sudbinu za sada ima i čedo Andyja Harriesa, film o – bizarne li, ali zanimljive ideje – učitelju Alunu Renshawu, čiji su učenici bili članovi hora na Pink Floydovoj Another Brick In The Wall. Ovaj originalan pristup "filmu o Floydima" za sada ima jednu veliku prepreku u realizaciji – bend nije dopustio korištenje pjesme za potrebe onoga što Harris opisuje kao spoj Društva mrtvih pjesnika i School Of Rock.
Najavljivana biografija Jimija Hendrixa otkazana je svega nekoliko mjeseci nakon vijesti o pokretanju produkcije (do iduće prilike), a Randal Miller i Jody Savin u međuvremenu rade na dvjema paralelnim muzičko-filmskim projektima – jedan je priča o Dennisu Wilsonu, bubnjaru Beach Boysa, a drugi film o legendarnom njujorškom klubu CBGB, u kojem su svoje karijere započeli The Ramones, Patti Smith, Blondie, Talking Heads...
Dok čekamo da provjerimo kako se Sacha Baron Cohen snašao u ulozi Freddieja Mercuryja, kralja stadionskog rocka i energičnog frontmena grupe The Queen (Brian May je za BBC potvrdio glasine o "Boratovom" uplivu u rock and roll, ali nitko ne zna kada ćemo vidjeti gotov proizvod), pojavila se i nova velika najava iz Engleske – film o Bobu Marleyju i njegovu životu u Londonu 1977. koji britanska redateljica Jenny Ash opisuje kao priču o Marleyju kao čovjeku, a ne legendi.
I ona je naišla na ozbiljan problem – kako dobiti prava na korištenje muzike? Marleyjevo imanje nije dalo zeleno svjetlo za ovaj projekt, a isti su problemi stopirali filmsku biografiju Janis Joplin, baš kao što zadaju probleme autorima filma Sexual Healing/Midnight Love (dva su radna naziva), biopica o Marvinu Gayeu.
Jer, muzika i film možda i imaju savršen suživot, ali čim u priču ubacite veliki biznis, znate da će doći do rata.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.