'Sve je samo reklama'

Radiosarajevo.ba
'Sve je samo reklama'

U utorak, 18. decembra 2012. godine se u Muzeju Vojvodine u Novom Sadu otvara izložba 'Sve je samo reklama' muzejske savjetnice i historičarke Ljubice Otić i više kustosice - historičarke, Veselinke Marković.

Pojam reklame kao svojevrsnog fenomena u razvoju ljudskog društva veoma je kompleksan, kao i oblici kroz koje se ona ispoljavala u određenim vremenskim periodima. Reklama se tokom opšteg historijskog razvoja mijenjala i prilagođavala potrebama poslovnog i društvenog života.

Iako su trgovci i zanatlije još u dalekoj prošlosti shvatili njen značaj, temelji i osnovne ideje savremenog marketinga potiču iz druge polovine 19. i sa početka 20. stoljeća.

Jedna od najstarijih formi reklame bila je reklamna tabla ili cimer, a nešto kasnije su se pojavile i razne vrste štampanih oglasa: novinski oglasi, reklamni listići, plakati, katalozi, cjenovnici, kalendari, prospekti, dopisnice, razglednice, memorandumi, etikete, naljepnice.

Značajnu ulogu u reklamiranju proizvoda imali su izlozi i ambalaža. Početkom 20. stoljeća javljaju se svjetlosne reklame, a narednih decenija i radio-reklame, kao i reklamni filmovi.

Sačuvani materijal iz ovog vremena ilustruje bogatu reklamno-komercijalnu djelatnost trgovina, zanatskih radnji i fabrika i svedoči o kontinuiranom razvoju marketinga na ovim prostorima, koji se odvijao pod evropskim utjecajima.

Reklame su uvijek odražavale atmosferu, ukus i stil jedne epohe. One su odraz društvenog, privrednog i političkog života, ali i umjetničkih i kulturnih promjena i dešavanja u određenom periodu, piše Muzej Vojvodine.

Pogledajte fotogaleriju.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije