S lica mjesta: Venecijansko bijenale - Sve budućnosti svijeta (FOTO)

Radiosarajevo.ba
S lica mjesta: Venecijansko bijenale - Sve budućnosti svijeta (FOTO)
/ Gruzijski paviljon, Crawling Border, FOTO: Radiosarajevo.ba

Ove godine Venecijansko bijenale, koje je zvanično za posjetioce otvoreno 9. maja, slavi 120. godišnjicu prve umjetničke izložbe (1895).

Naša novinarka boravila je u Veneciji i zabilježila najzanimljivije detalje s ove najveće svjetske izložbe suvremene umjetnosti. 

Piše: Meliha Kešmer, Radiosarajevo.ba  

Bijenale 2015. okupilo je čak 89 zemalja učesnica – 29 u historijskim paviljonima u Giardinima, 31 u prostoru predviđenom za nacionalne paviljone u Arsenalima i ostale u različitim dijelovima Venecije. 

Centralna izložba, čiji je kustos Nigerijac Okwui Enwezor, ujedno i prvi kustos iz Afrike, smještena je u Centralnom paviljonu u Giardinima i Arsenalima, ali i širom grada. Prikazuje radove 136 umjetnika, od čega je njih 88 prvi put pozvano na Venecijansko bijenale, a dolaze iz 53 zemlje, neki iz geografskih područja koja su, paradoksalno, označena kao periferna. 

Iz Bosne i Hercegovine, na Centralnu izložbu pozvana je umjetnica Maja Bajević koja je predstavila rad Arts, Crafts and Facts.

Najvažnije je da Bijenale, posebno Centralna izložba, uvijek iznova bude ishodište slobodnog i neovisnog dijaloga, glavna je poruka predsjednika Bijenala Paola Baratta

Moto 56. Bijenala jeste Sve budućnosti svijeta što predstavlja želju kuratora da okupi umjetnike i umjetnost iz cijeloga svijeta i različitih disciplina, želeći tako stvoriti Parlament oblika. 

Cijeli grad pretvoren u izložbeni prostor

U Arsenalima se može vidjeti „sve“ – od fenomenalnog rada umjetnika Ibrahima Mahame iz Ghane koji pokriva vanjske zidove Arsenala, mnoštva videoradova, do različitih umjetničkih instalacija...

Osim Maje Bajević, iz naše zemlje pozvani su i Gordana Galić Anđelić i Jusuf Hadžifejzović, koji su svoje radove predstavili u okviru kolateralnih događaja, tačnije kao dio umjetničke grupe Nine Dragon Heads

Kad je riječ o nacionalnim paviljonima, neke su zemlje predstavile grupe umjetnika, neke pak radove ili rad samo jednog. I u onim u Arsenalima i u historijskim paviljonima u Giardinima mnogo je toga za vidjeti. 

Litvanski paviljon u Arsenalima predstavio je multimedijalnu umjetničku instalaciju Armpit, rad Katrine Neiburge i Andrisa Eglitisa, koja je zamišljena kao sistem „građevina“ isprepleten videopričama o neobičnom lokalnom fenomenu garažnih vilenjaka. 

Turski paviljon predstavio je rad Respiro utjecajnog konceptualnog umjetnika Sarkisa, Gruzija je na Bijenalu postavila rad Crawling Border koji bi trebao odražavati stvarnost s kojom su Gruzija i druge postsovjetske zemlje suočene. 

U Arsenalima je i Tuvalu paviljon – rad Crossing The Tide – kojim se prolazi gazeći krhke mostove kroz koje voda dospijeva na svakom koraku – aludirajući na klimatske promjene koje prijete malenom otoku, ali često i Veneciji.

Drveće koje se lagano pokreće na velikom grumenu zemlje postavka je u Francuskom paviljonu i djelo umjetnice Celeste Boursier Mougenot. 

Britanski paviljon obojen je u jarko žutu boju i predstavlja radove umjetnice Sarah Lucas. Njemački paviljon sastoji se od nekoliko dijelova, a najupečatljiviji je svakako rad umjetnice Hito Steyerl koja posjetitelje „uvuče“ u videoigricu...

Sve zajedno priča različitu priču o budućnostima svijeta...

Pogledajte nekoliko fotografija s izložbi 56. Venecijanskog bijenala koje je otvoreno do 22. novembra. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije