Objavljen konačni izvještaj o tragediji podmornice Titan: "Katastrofa je bila spriječiva"

1
Radiosarajevo.ba
Objavljen konačni izvještaj o tragediji podmornice Titan: "Katastrofa je bila spriječiva"
Foto: Ocean Gate / Podmornica Titan

Kompanija OceanGate, čija se podmornica Titan implodirala tokom ekspedicije do olupine Titanika 2023. godine, imala je "kritično manjkave" sigurnosne prakse i "toksičnu radnu kulturu", zaključeno je u zvaničnom izvještaju američke Obalne straže objavljenom nakon dvogodišnje istrage.

U nesreći je život izgubilo pet osoba, među njima i direktor OceanGatea, Stockton Rush, te britansko-pakistanski biznismen Shahzada Dawood sa 19-godišnjim sinom Sulemanom.

Istraga je zaključila da je tragedija bila potpuno spriječiva, te da su glavni uzroci implozije bili nedostaci u dizajnu, certifikaciji, održavanju i inspekcijskim procedurama.

Savez kolumnista | Tomislav Marković: Ratni zločinci - najzaslužniji građani Srbije

Savez kolumnista | Tomislav Marković: Ratni zločinci - najzaslužniji građani Srbije

"Nesreća i gubitak pet života bili su spriječivi", rekao je predsjedavajući Mornaričkog odbora za istrage Jason Neubauer, predstavljajući nalaze izvještaja koji broji 335 stranica.

Niz propusta i ignorisanje upozorenja

U izvještaju stoji da je OceanGate zanemario poznate probleme s trupom podmornice, uključujući anomalije koje su detektovane još 2022. godine. Sistem za praćenje u realnom vremenu bilježio je podatke koji su "trebali biti povod za hitnu reakciju", ali to nije učinjeno.

Posebno se kritikuje činjenica da u OceanGateu nije bilo treće strane koja bi nadgledala sigurnosne procedure, a Rush je, kao direktor, ignorisao inspekcije, analize podataka i preventivno održavanje, piše Daily Mail.

Američka Obalna straža navodi da bi, da je Rush preživio, postojala osnova za pokretanje krivične istrage Ministarstva pravde zbog mogućih kaznenih djela.

"Toksična kultura, zastrašivanje, ignorisanje sigurnosti"

Izvještaj opisuje i uznemirujuću kulturu unutar kompanije: radnici su otpuštani kako bi se obeshrabrilo prijavljivanje sigurnosnih problema, a sigurnost je stavljena u drugi plan u odnosu na komercijalne interese.

Jedan iskusni pilot i istraživač koji je ranije radio za OceanGate rekao je da je u firmi vladala atmosfera u kojoj je "sigurnost nevažna", a u jednom slučaju je Rush insistirao da lično vodi ronjenje s VIP gostima, umjesto iskusnog pilota.

"OceanGate je godinama koristio zbunjujuće regulatorne okvire i svoj ugled kako bi izbjegao nadzor", navodi se u izvještaju.

Također se navodi da je sigurnosni priručnik kompanije imao 155 stranica, ali su samo četiri stranice bile posvećene sigurnosnim procedurama vezanim za zarone.

Porodice traže reforme

Porodica Dawood je nakon objave izvještaja poručila da je "tragedija posljedica nereguliranog ponašanja, izostanka odgovornosti i fundamentalno pogrešnog dizajna".

"Ako nasljeđe Shahzade i Sulemana može biti pokretač regulatornih promjena koje će spriječiti slične tragedije, to će nam donijeti barem malo mira", stoji u saopćenju porodice.

Porodica je izrazila zahvalnost američkoj Obalnoj straži na, kako su rekli, profesionalizmu i posvećenosti u provođenju istrage.

Preporuke i posljedice

Izvještaj sadrži 17 sigurnosnih preporuka s ciljem jačanja nadzora nad dubokomorskim ekspedicijama, boljom koordinacijom među agencijama i popunjavanjem rupa u međunarodnoj pomorskoj regulativi.

Kompanija OceanGate je, podsjetimo, obustavila sve ekspedicije i komercijalne aktivnosti.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije