Obamin plan za zaštitu podataka na internetu
Američka vlada je u četvrtak (23. februar) predstavila plan zaštite ličnih podataka na internetu, pojasnivši da je dobila pristanak velikih internetskih kompaniji u pogledu poštivanja privatnosti njihovih korisnika, doznaje se s internetske stranice Bijele kuće.
Na modelu povelje o pravima i slobodama koja je stup američkog ustava (Bill of Rights), ovaj projekt zaštite podataka, nazvan "Privacy Bill of Rights", koju je predstavila administracija Baracka Obame, najavljuje niz temeljnih prava na internetu, javila je novinska agencija Fena.
Zaštititi anonimnost
Predsjednik Obama je u saopćenju ocijenio da će taj plan omogućiti uspostavu "pravila kako bi lični podaci američkih potrošača na internetu bili sigurni".
"Povjerenje je ključno za rast digitalne privrede", kazao je Obama.
Na prelazu stoljeća, vrijednost internetskog prometa na malo kretala se oko 20 milijardi dolara, a sada se približila brojci od 200 milijardi dolara.
Bijela kuća je između ostalog saopćila da su se "velike internetske grupacije i oglašivačke mreže angažirale oko uvođenja tehnologija koje štite anonimnost na većini internetskih pretraživačaa.
Prema prijedlogu zakona o zaštiti ličnih podataka potrošača na internetu vodit će se računa o transparentnosti, poštivanju konteksta davanja podataka, sigurnosti, pristupu i tačnosti, ograničenosti prikupljanja podataka i odgovornosti.

Barack Obama predstavio 'Privacy Bill of Rights'
Prijedlog zakona tako kaže da potrošači imaju pravo na lako razumljive informacije o tome kako se kompanije odnose prema pitanju privatnosti i sigurnosti.
Također, potrošači imaju pravo da očekuju kako će kompanije prikupljati, koristiti i objelodanjivati lične podatke na način koji je u skladu s kontekstom u okviru kojega su potrošači dali svoje lične podatke.
Isto tako potrošači će imati pravo pristupa i ispravljanja ličnih podataka u upotrebljivim formatima.
Potrošačima će se garantovati razumna ograničenja glede davanja ličnih podataka koje kompanije prikupljaju i zadržavaju, a kompanije će se prilikom korištenja ličnih podataka potrošača morati držati pravila propisanih Poveljom o pravima potrošača na privatnost.
Pokoreni
Kompanije poput Googlea,
Yahooa, Microsofta i AOL-a odlučile su se pokoriti zahtjevima za zaštitom ličnih
podataka potrošača, a njihovo poštivanje pravila nadgledat će Savezna
trgovinska komisija (FTC).
Predsjednik FTC-a Jon Leibowitz je
kazao da je "dobro vidjeti da se kompanije odazivaju izazovu zaštite
podataka kako bi potrošači imali veći
izbor i kontrolu oko pitanja kako ih se prati preko interneta".
"Još ima dosta za napraviti, ali ono što su do sada kompanije napravile je
vrlo ohrabrujuće", zaključio je Leibowitz.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.