Naučnici zbunjeni: NASA objavila fotografije površine Crvene planete

Naučnici zbunjeni: NASA objavila fotografije površine Crvene planete
Foto: NASA / Šiljci na Marsu

Na fotografijama koje je NASA objavila s površine Marsa pojavili su se čudni objekti.

Jedna od studija navodi kako bi se moglo raditi o neidentifikovanom letećem objektu koji se srušio na Crvenu planetu.

Ako se cijela priča čini nategnutom, naučnici nisu uspjeli isključiti mogućnost da je za fotografiju snimljenu na površini Marsa odgovorno vozilo koje nije podrijetlom sa Zemlje.

Ambasador BiH se oglasio povodom odluke Švedske da bude kosponzor nacrta rezolucije o genocidu

Fragmenti koji uključuju nešto što izgleda kao točkovi, osovina i polje krhotina s kraterima fotografirani su na drugoj lokaciji kratera Gale, navodi se u studiji.

No, navode i kako bi sve nabrojano moglo biti povezano sa seizmičkom aktivnošću Marsa.

Stručnjaci navode da izbočine izgledaju poput onoga što je na Zemlji poznato kao pješčani šiljci koji se pojavljuju tokom potresa magnitude sedam ili više.

Ruski naučnici upozoravaju na snažne Sunčeve baklje koje bi danas mogle napraviti probleme

Vrlo neobične strukture

Ove su strukture vrlo neobične na Marsu i jedinstvene po mom iskustvu. Nema sigurnog odgovora o tome što uzrokuje šiljke i povezane strukture, ali ravnoteža dokaza ukazuje na vrstu "pješčanog šiljka" koji se formira na Zemlji kao posljedica značajne seizmičke aktivnosti, kazao je autor rada profesor Richard Armstrong sa Univerziteta Aston u Birminghamu.

Međutim, postoje neke razlike između Marsovih šiljaka i onih sa Zemlje na koje su ukazali neki geolozi. Na primjer, oni na Marsu nemaju iste lukovičaste krajeve kao oni na Zemlji. Također su ponekad nazubljeni, dok kopneni "pješčani šiljci" nisu, dodaje.

O mogućnosti da je riječ o izvanzemaljskom svemirskom brodu, navodi: Malo je vjerovatno da su šiljci svemirski otpad, ali ništa se ne može isključiti. Dodaje da su takozvani "točkovi" vjerovatno zaseban fenomen.

Bilo je velikih nagađanja o tome što bi na fotografiji moglo biti otkad ga je rover Curiosity američke svemirske agencije fotografirao u podnožju kratera Gale dugog 154 km u aprilu.

NASA pretvara 98 posto urina i znoja u pitku vodu: 'Čistija je od ove koja se pije na Zemlji'

Najbizarniji kamen koji je vidjela

U to je vrijeme NASA-ina astrobiologinja dr. Nathalie Cabrol rekla da je to najbizarniji kamen koji je ikada vidjela u 20 godina proučavanja Crvene planete.

Pretpostavila je da bi za to mogli biti krivi vjetrovi na Marsu, te da su vjerovatno ostaci mreškanja nakon mnogo erozije. Fosilizirane riblje kosti, ostaci dinosaura ili dijelovi stare svemirske letjelice napravljene na Zemlji također su ranije spominjani kao mogući uzrok šiljastih obilježja.

TikTok napravio neočekivan potez, pogledajte kakav novitet su uveli

Desetak sondi, uključujući britanski Beagle 2 i Mars Polar Lander, srušilo se na Mars. Stručnjaci procjenjuju da sada na površini ima 7119 kilograma ljudskih ostataka od odbačenih padobrana i štitnika za glavu uspješnih misija. Unatoč tome, istraživači su rekli da je malo vjerovatno da su ovu neobičnu stijenu stvorili ljudi.

Nema vidljivog polja krhotina i nema dokaza o bilo kakvim dodatnim krhotinama koje bi mogle potjecati sa Zemlje. S obzirom na njegovu malu veličinu i to što nema poznatih podataka koje je izradio čovjek i nema logičnog objašnjenja u koju svrhu ti šiljci mogu poslužiti, ne čini se vjerovatnim da su ovi primjerci ostaci letjelice ili opreme koja je pala u krater Gale. Može se samo nagađati o izvanzemaljskom porijeklu, navodi se u studiji, piše Daily Mail.