Naučnici tvrde da su otkrili novu planetu u Sunčevom sistemu, iza Plutona

Naučnici tvrde da su otkrili novu planetu u Sunčevom sistemu, iza Plutona

Izgleda da zaista postoji deveta planeta u našem Sunčevom sistemu, i ne, nije Pluton.

Dva astronoma objavila su jučer da su uočili znakove nečeg većeg i udaljenijeg, nečeg što ispunjava definiciju planete, za razliku od Plutona.

Prilično smo sigurni da je tamo”, rekao je Michael E. Brown, profesor planetarne astronomije na California Institute of Technology.

On i njegov kolega s Caltecha, Konstantin Batygin, uAstronomskom žurnalu (The Astronomical Journal), objavili su detaljan argument zbog kojeg su sigurni da je planeta tamo: mala svemirska tijela u eliptičnim orbitama. Ono što je fascinantno, poručili su, jeste da se orbita svih tijela nalazi u istom kvadrantu Sunčeva sistema i nageti su pod istim uglom. Šanse da se to desilo "slučajno" iznose 1 naprema 14.000.

Objašnjenje je da ih "gravitacijski skuplja" deveta planeta.

Prema njihovoj pretpostavci, planeta je barem velika kao Zemlja, možda veća (poput Neptuna), s malom, ali debelom atmosferom, piše New York Times.

Alessandro Morbidelli s francuskog opservatorija Côte d’Azur kaže kako je uvjeren u njihovu tvrdnju i sada počinje potragu za planetom.

Ovo je drugi put da profesor Brown mijenja mapu našeg Sunčevog sistema. Prije devet godina, otkrio je objekt veličine Plutona u Kuiperovom pojasu, kojeg danas znamo kao Eris.

Prva naučna indikacija skrivene planete stigla je nekoliko godina ranije. Astronomi su prethodno pretpostavljali da se iz Kuiperovog pojasa nalazi tzv. prazni prostor, no dr. Brown i kolege otkrile su ledeni svijet, a niko nije mogao objasniti kako se ovaj objekt (nazvan Sedna) našao tamo, i astronomi su se nadali kako tamo postoji sličnih svjetova što bi im pomoglo riješiti misteriju. Tražili su i nisu našli ništa, što je samo produbilo misteriju.

Danas, novo otkriće moglo bi pomoći naučnicima da shvate ovo „tako-blizu-a-tako-daleko“ područje svemira.

Internet je, naravno oduševljen. Dok neki poručuju kako ovo nije planeta, već nešto sasvim drugo, dok drugi poručuju „pa to su Sumeri znali prije šest hiljada godina“ i „Nibiru, dobro došao!“.