Naučnici slučajno rekreirali "Veliki prasak" u laboratoriji

Naučnici slučajno rekreirali "Veliki prasak" u laboratoriji
Foto: Science Alert / Ilustracija

Pitajte većinu naučnika - ili bilo koga drugog - o rođenju našeg univerzuma, vjerovatno će vam svi reći da je počeo s Velikim praskom

Ono, pak, što niko sa sigurnošću ne zna, jeste šta je uzrokovalo tu eksploziju. Neki pretpostavljaju da se sve dogodilo kada je gigantska zvijezda postala supernova,  no opet otkud zvijezda ako nije bilo ničega, a ne znamo sa sigurnošću odgovor na pitanje šta je uzrok "zapaljenja" zvijezde, piše Futurism.

Ipak, ove su se stvari upravo možda promijenile, i to zahvaljujući timu istraživača sa Univerziteta Central Florida koji tvrde da su u svom laboratoriju stvorili sve uslove za eksploziju Velikog praskai to sasvim slučajno.

Tim je predvodio Kareem Ahmed, asistent profesora na Odjeljenju za mehanički i aero ižinjering, koji je testirao metode za proizvodnju hipersoničnog jet pogona kada su otkrili da pasivni plamen može ubrzati i eksplodirati "sam od sebe".

"Istraživali smo ove supersonične reakcije za pogone, a kao rezultat smo naišli na ovaj mehanizam koji je izgledao vrlo zanimljivo. Kada smo 'zakopali' dublje shvatili smo da se ovo može povezati s nečim tako apsolutnim kao što je rađanje našeg svemira", naveo je Ahmed u saopćenju.

Ono što je njegov tim otkrio jeste da turbulencija može stvoriti pasivni plamen, kao onaj kod svijeće, koji može sam od sebe ubrzati i eventualno detonirati.

Potom su napravili dvije tzv. "šok tube" koje izazivaju turbulencije potrebne da pasivni plamen postane aktivni - te su otkrili način da stvore "Mali prasak", koji je jednak onom koji je, tvrde oni, stvorio naš svemir.

"Uzimamo jednostavni plamen koji reagira tako da putuje pet puta brže od brzine zvuka", naveo je Ahmed.

Detalje istraživanja su objavili jučer, u žurnalu Science

Pored toga što će njihovo otkriće pomoći zračnom i svemirskom putovanju, nadaju se da će njihova studija pomoći našem shvatanju Velikog praska i možda događaja koji mu je prethodio.