Modna linija za transvestite
Radiosarajevo.ba
Acne Transtvestite Collection
Poznati švedski modni brand Acne odlučio se na poprilično revolucionaran korak, koji neki opisuju kao provokativan i nekonvencionalan - izbacio je kolekciju samo za transeksualce. Široka ramena, duži rukavi, lude 80-e i androgini izgled...
Pojava tzv. pink ponuda za homoseksualne potrošače još u prošlom stoljeću pokazala je da je seksualnost postala privlačna kapitalističkom poduzetništvu. Nakon brojnih stranica za online shopping i trgovina koje nude odjeću za queer skupine - dolazi nam i dizajnerska kolekcija kreirana samo za transvestite.
Acne je udružio snage sa relativno novim časopisom Candy za lansiranje mini-kolekcije čija su target publika transvestiti. Za one koji žive u blaženom neznanju, Candy je "prvi modni časopis ikad potpuno posvećen slavlju transvestizma, transeksualnosti, cross-dressingu i androginom, u svim njegovim manifestacijama". Neki su ovaj korak opisali kao provokativan, drugi kao nekonvencionalan, ali pravo pitanje je šta to doista znači?
Dobro je poznato da većina transvestita u početku "posuđuje" žensku odjeću od žena sa kojima žive - mama, sestra, cura, pa čak i žena. Ali kada "posuđivanje" postane više od povremene razonode i postane ozbiljnije, muškarci koji se vole oblačiti kao žene kreću u potragu za vlastitom odjećom. U eri prije interneta to je značilo kupovinu u "redovnim" trgovinama i shopping centrima, gdje su se često pretvarali da kupuju za prijateljicu ili curu. Pritom su nailazili i na brojne probleme sa veličinom i brojevima, jer je sasvim jasno da muško tijelo nije iste konstrukcije kao žensko i da nekome taj topić ne stoji baš kako bi trebao. Kada je online shopping postao dostupniji, lakši i rašireniji, muškarci su anonimno u tajnosti svoje sobe mogli pronaći cijelo carstvo haljina, suknji, donjeg rublja, korzeta, ženskih cipela i perika. U skladu s tim, počele su se razvijati trgovine specijalizirane isključivo za muškarce koji se vole odijevati kao žene, kao što je SuddenlyFem - koji već dvadeset godina kreira odjeću i modne dodatke za transeksualce i transvestite. Šira ramena, duži rukavi, spušteniji struk za duži torzo - u tome je fora.
Ipak, o svim tim trgovinama uglavnom se šuti i rijetko kada ćete ih pronaći u mainstream časopisima - upravo zato suradnja urednika časopisa Candy, Luisa Venegasa, i kreativnog direktora Jonnyja Johanssona, koji stoji iza marke Acne, djeluje revolucionarno. Napokon, Vogue je na svojim internetskim stranicama prvi objavio da je došlo do udruživanja i kreiranje Acne Transvestite Collection.
Tim povodom je Venegas za Vogue izjavio: "U biti, nisam htio da linija bude unisex - htio sam potpuno suprotno. Htio sam stvoriti djelić rodne zbrkanosti. Umjesto uobičajenih unisex opisa koji kažu 'i za muškarce i za žene', htio sam da ljudi pitaju 'je li ovo za muškarce ili žene?' Pa, ovo je za sve vrste muškaraca i žena diljem svijeta u 21. stoljeću. Tranny košulje su za sve!"
Johansson je ovu suradnju doživio na svoj, pomalo romantični način: "Luisova energija zaista podsjeća na energiju koju smo imali kada smo pokrenuli Acne. Čini se da je on nepresušan izvor ideja i kreativnosti. To je nešto što me odmah privuklo k njemu. Dijelimo otvorenost prema novim idejama i izražavanju, tako da je rad s njim bio prirodan od početka. Ovaj posao radim da bih se zabavljao i uživao, a mislim da je tako i s Luisom. Kolekcija je zaigrana suradnja i slavlje različitosti. Dodiruje ideje s kojima sam se uvijek igrao kada sam dizajnirao za Acne, tenziju između muškog i ženskog i toga što se događa kada malo preokrenete stvari".
Ako bacite oko na kolekciju, vidjet ćete da se sastoji od tri košulje, jedne izblijedjele i dvije tamnije, koje kominiraju svilu i treper. Bazirane su na klasičnim kaubojskim košuljama i "bacaju" na 80-e, ali ni to nije bezveze - dizajn je inspiriran Venegasovom omiljenom sapunicom. Naravno, u pitanju je istinski hit 80-ih, Dinastija, a svaki model košulje dobio je ime prema jednom liku - Alexis, Sammy Jo i Krystle. Joan Collins, Linda Evans i Heather Locklear nisu bile dostupne za komentar o tome koliko su polaskane ovim tributeom.
Transrodna kolekcija branda Acne moći će se pronaći od oktobra u prodavaonicama, a pitanje je hoće li se neke queer skupine pobuniti protiv etiketiranja ili toplo pozdraviti ovu ideju zbog čiste potrebe da takva odjeća postoji i da se kreira. Očekuju li nas gay, bi i lesbian linije koje ćete smjeti kupiti samo sa "članskom" iskaznicom?
neon.com.hr/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.