Miris - novo, jako marketinško oružje
Mirisni marketing (scent marketing) na svjetskoj se sceni pojavio prije nekoliko godina, na osnovu naučnih istraživanja koja dokazuju da određeni mirisi utiču na navike kupaca i potiču ih na potrošnju.
Švicarski marketinški stručnjaci sa Univerziteta St. Gallen
nedavno obavili istraživanje u jednom šoping-centru koje je pokazalo da
su kupci, koji su osjetili miris narandže, u prosjeku
trošili 20 posto više novca nego oni kojima nije pušten taj miris, prenosi Media Marketing .
Većina
ljudi, zaključili su stručnjaci, miris procesuira na podsvjesnom nivou i to utiče na njihovu kupovinu. Poznato je da u vrijeme božićnih blagdana trgovine mirišu na bor, cimet ili vaniliju,
jer ti mirisi podsjećaju kupce da je Božić blizu i da treba kupiti
poklone.
Citrusi, kažu istraživanja, posebno potiču potrošnju, dok je vanilija stimulans za žene, posebno u trgovinama odjeće. Mirislavande potiče apetit, pa ga koriste u restoranima.
"Miris je postao najjače marketinško oružje” 21. stoljeća", izjavio je za Media Marketing Dino Đerđa, direktor jedne hrvatske kompanije koja se bavi eteričnim uljima i koja klijentima nudi usluge mirisnog brendiranja.
Mirisima podići optimizam
Kontraverzni društveni ekperiment povezan sa mirisnim marketingom, planira se izvršiti u suradnji sa jednom međunarodnom kompanijom mirisa. U sumornom naselju Južnog Bronxa, u kojem živi populacija sa nižim primanjima, namirisat će neke javne prostore ugodnim mirisima, u nastojanju da stanovnike učine sretnijima. Doziranim ubacivanjem mirisa u hodnike i prolaze, nastojat će da podignu nivo sreće i optimizma.
"Dio vašeg mozga koji registrira miris može vas natjerati da se osjećate dobro ili loše, u zavisnosti od poticaja. Pitanje je - kako možemo postaknuti neka osjećanja bez da se ljudima direktno obratimo", kažu zagovornici ovog novog i jakog marketinškog sredstva.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.