Medijski rat između Kine i Applea

Radiosarajevo.ba
Medijski rat između Kine i Applea


Kineska Centralna Televizija upozorila je da bi dužnosnici mogli poduzeti niz mjera protiv ‘bahatog’ kompjuterskog diva. Kinezi nisu iznimka kada je u pitanju lojalnost prema Appleu, pa mnogi od njih brane proizvođača iPhonea nakon snažne državne medijske kampanje u kojoj se kompanija iz Cupertina Kalifornija, optužuje za pohlepu i aroganciju, piše Net.hr

Jedan od najnovijih napada izašao je u Narodnom listu, novinama Komunističke partije pod naslovom "Uništite Appleovu besprimjernu bahatost". Apple se optužuje za "zapadnjački tradicionalni osjećaj superiornosti" u svojoj politici prema Kini. Iako Kina za sve kompanije zahtjeva da ponude dvogodišnje garancije za svoje proizvode, Apple ima samo jednogodišnju garanciju za svoje uređaje. 

U članku sa nacionalističkim tonovima Apple je prikazan kao pohlepna, "bahata" kompanija motivirana profitom. U državnim medijima već su se pojavile brojne karikature i anti-Apple članci. Ranije ovog mjeseca, Kineska Centralna televizija (CCTV) optužila je Apple za "nepoštene korporativne prakse". 

"Apple mora promijeniti svoju politiku ili će se upravna tijela za provedbu zakona strogo obračunati s njima u skladu s relevantnim zakonima i propisima", rekao je dužnosnik Kineske Centralne televizije. 

Apple je odbacio sve optužbe da drugačije tretira kineske kupce. Tvrtka je u odgovoru za CCTV navela da je njihova garnacija 30 dana duža nego što to zahtjevaju kineski zakoni te je istaknula da su uvjeti garancije u velikoj mjeri isti u Kini, kao i u SAD-u te bilo gdje drugo u svijetu. 

Mnogi vjeruju da Peking pokušava naštetiti jednoj od najboljih luksuznih marki u Kini kako bi se pomoglo domaćim proizvođačima čiji proizvodi ostaju neprodani na policama trgovina. Vrhunac ovog medijskog rata je otkriće da je CCTV angažirao ili regrutirao zvijezde čiji je zadatak da kritiziraju Apple na društvenoj mreži Weibo, kineskoj verziji Twittera. 

Glumac Peter Ho objavio je tako poruku za svojih pet miliona sljedbenika u kojoj je napao Apple. 

"Apple igra na toliko trikova sa svojom korisničkom službom. Osjećam se povrijeđen kao Appleov fan. Jeste li učinili pravu stvar za Steve Jobsa? Jeste li učinili pravu stvar za dječaka koji prodaje svoj bubreg kako bi kupio iPhone, upitao je glumac i dodao: "Ovo je primjer kako trgovina velikog imena maltretira kupce". 

Problem s ovom porukom odmah je primjećen. Na kraju poruke stajalo je "objaviti oko 20:20 sati". Mnoštvo korisnika napalo je Hoa i optužilo da šalje plaćene poruke koje imaju za cilj naštetiti Apple. Ho je svoj post odmah izbrisao i potom tvrdio da on to nije učinio već da su mu u račun provalili hakeri. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije