Kan Muftić: Sarajlija iza igara o Batmanu
Kan Muftić je uspješni konceptualni umjetnik i rođeni Sarajlija koji već niz godina živi i radi u Londonu. Ipak, za sebe kaže da će u srcu uvijek biti Sarajlija.
Ratne 1993. godine diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, a 1998. i na Akademiji modernih umjetnosti i medija F+F u Zurichu.
Muftić već pet godina radi za jedan od najuspješnijih studija za pravljenje video igara na svijetu - Rocksteady Studios, ogranak kompanije Warner Brothers, koja stoji iza megauspješnih igara o Batmanu Arkham Asylum i Arkham City te Bioshock 2. Muftić u studiju radi kao viši konceptualni umjetnik i odgovoran je za kompletan vizualni razvoj igara.
U oktobru je u Londonu održana izložba konceptualnih radova
iz video igrara u okviru izložbe London Games Festival Art. Akcija je
pokrenuta na inicijativu gradonačelnika Londona Borisa Johnstona, a
većina izloženih radova bila su Muftićeva djela.
Svi radovi u okviru izložbe bili su dio aukcije za dobrotvorne
svrhe. Sav prihod doniran je dobrotvornoj ustanovi SpecialEffect iz
Londona, koja pruža potporu osobama s invaliditetom kroz igre,
umjetnosti i tehnologije.
Arkham Asylum, Muftićev prvi rad na Batmanu, instantno je osvojio svijet. Bilo je teško očekivati takav uspjeh od nastavka. Ipak, Arkham City ne samo da je uspio da nadmaši svog prethodnika, već i da ga zasjeni, a Muftićev vizualni razvoj likova i njihovo prekrajanje bili su više nego upečatljivi.
"Obično se misli da se ne može mnogo toga promijeniti kada prekrajate takve likove. Ali, ako stavite svoje likove u jarke sredine, oni evoluiraju i na kraju se promijene", rekao je Muftić u intervjuu za Imaginefx.
"Umjesto da razmišljam o površinskim detaljima, proveo sam vrijeme razmišljajući o stvarima koje bi im se dogodile i kako bi te stvari uticale na njihov izgled. Za mene oni moraju postojati u svijetu prije nego što budu dizajnirani. Svijet koji smo stvorili u Batman: Arkham City je vrlo mračan, zagađen i iznimno nasilan. Sve unutar zidina tog super-zatvora slijedu tu strašnu prirodu i likovi moraju biti vrsta ljudi koji će biti u stanju preživjeti sve to. Kažem ljudi, jer to je ono što mnogi konceptualni umjetnici danas zaboravljaju: likovi su ljudi, i što se više možemo odnositi prema njima to je veća vjerojatnoća da se uživite s njima. U našem slučaju, iznimno je važno dati tim ikona pop kulture dah života i nešto sa čim se igrači mogu poistovjetiti", dodao je Kan.
Više Muftićevih radova možete pogledati na njegovom blogu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.