Kako se rade specijalni efekti: Dracula
Redatelj Francis Ford Coppola poznat po remek-djelima poput ''Kuma'' i ''Apokalipse danas'' je 1992. godine odlučio da snimi vjernu adaptaciju Bram Stockerove ''Dracule''.
Film je trebao da ima stilizirani izgled. Studio je želio da koristi CG efekte u više filmova, pokušavajući da unovči popularnost blockbustera poput ''Jurskog parka'', pa je studio odobrio ogroman budžet i kompletan tim CG stručnjaka Coppoli.
No, ono što je Coppola uradio je da je otpustio sve koji su trebali raditi CG efekte i zaposlio svog 29-godišnjeg sina, Romana.
Rezultat toga je da je ''Dracula'' film skoro posve snimljen kamerom. To na prvi pogled ne zvuči previše impresivno, ali onda vidite da film ima kadrove poput ovoga:

Taj prizor je trebao biti samo snimak Keanu Reevesa koji se vozi u vlaku, ali su dodali oči Gary Oldmana koje gledaju u njega. Da bi to postigli, snimili su model reljefa u pokretu s očima koje su projicirali na njega, potom su projicirali cijeli snimak na prizor Keanu Reevesa, koji sjedi u vlaku.
Opet, taj je prizor bio prilično jednostavan u poređenju sa donjim kadrom:

Ova montaža knjige/vlaka bi obično bila puno lakša za uraditi. Snimi se vlak, snimi se knjiga i sve se postavi skupa preko kompjutera. Coppola je umjesto toga odlučio da napravi model vlaka i ogromnu knjigu, potom su to snimili.
Kao i većina efekata u ''Draculi'', ono što vidite u kadru je upravo ono što je tu, bez ikakvih kompjuterskih dodataka.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.