Kako pokrenuti marketing 'od usta do usta'

Radiosarajevo.ba
Kako pokrenuti marketing 'od usta do usta'

Alvid Hubijar, u svojoj knjizi Marketing od usta do usta u prvim rečenicama piše: „Osoba od kompanijinog povjerenja koja javno istupa u njeno ime i zagovara njene interse, osoba potpuno „stopljena“ s imidžom kompanije kojoj pripada, osoba koja svojski nastoji stvoriti u javnosti što bolju sliku o kompaniji... Koga prepoznajemo u prethodnom opisu? Glasnogovornika kompanije, prije svega. Zamislimo sada na trenutak jednu drugu osobu s istim tim karakteristikama, ali s jednom „malom“ razlikom – da ta osoba nije zaposlena u kompaniji niti se nalazi na njenom platnom spisku. Zamislimo, recimo, potrošača. Potrošača koji ide uokolo, hvali pri tom na sva usta kompaniju i njene proizvode te ih gorljivo preporučuje svojim prijateljima, kolegama, poznanicima. Taj potrošač doslovno besplatno radi marketing za kompaniju. Mogu li se kreirati takvi 'potrošači – glasnogovornici'? Svakako, mnoštvo primjera iz pakse to potvrđuje."

Dobra priča, jasna saradnja, naklonjeni pojedinci, podsticanje saradnje, dodatna vrijednost, širenje priče... Tako je tačke s kojim marka pokreće i održava marketing od usta do usta, na Slovenskom festivalu oglašavanja nabrojao James Whatley iz međunarodne agencije Ogilvy PR Worldwide, piše u tekstu na ovu temu Media Marketing.

Kako pokrenuti i održavati marketing od usta do usta?

Whatley ističe da nema većih razlika između upotrebe marketinga od usta do usta na internetu i u realnom svijetu. U oba slučaja robna marka ili poduzeće najprije moraju postaviti konkretne ciljeve, koje žele s njim postići, a zatim rezultate redovno pratiti, odnosno mjeriti.

Ponudite dobru priču. Zanimljiva priča, odnosno priča važna za ciljnu skupinu, temeljni je uslov za početak marketinga od usta do usta. Jedna marka peciva iz Velike Britanije je svoju oglasnu kampanju kreirala tako da su ljudi na autobusnim stanicama iz oglasne vitrine mogli uzeti besplatan komad peciva. Naziv kampanje je bio Pecivo na putu. Neobično kreativno rješenje se pokazalo dobrom pričom o kojoj se širio glas među ljudima. U kampanji su podijelili 130 hiljada komada peciva.

Saradnja koju vide i drugi. Za pokretanje i širenje reklame od usta do usta je važno da ljudima omogućite aktivnu saradnju. Da se, recimo, mogu poslužiti pecivom iz oglasne vitrine. Važno je, naime, da drugi ljudi vide aktivnost prvih. Time ih podstičemo da i sami postanu aktivni. Osim toga, važno je da se pojedincima koji su brendu ili kompaniji nalkonjeni, odužite pažnjom. Pokažite im da ih cijenite, da ste ih zapazili.

Podstičite saradnju pojedinaca. Robna marka mora svoje aktivnosti postaviti tako da pojedinac u njima zaista može učestvovati. Kao recimo u slučaju plakata za seriju Mad Men, sa kojeg je bjelina oglasa pozivala kreativne prolaznike da je dopune svojim idejama. Te su ljude fotografisali, stavili na internet, dijelili s prijteljima i komentirali.

Ponudite vrijednost, širite priču. Obilje reklama od usta do usta marka može pokrenuti ekskluzivnom ponudom namijenjenom manjoj izabranoj ciljnoj skupini, recimo blogerima. Kada ti isprobaju nove proizvode ili usluge, svoje će utiske zapisati u svojim blogovima, dijeliti ih s prijateljima u društvenim mrežama i tako se pobrinuti za vašu besplatnu reklamu.Važno je i to da ne zaboravite na širenje priče, recimo na web stranici ili na društvenim mrežama, prenosi Media Marketing.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije