Je li zabrana komunikacije putem Facebooka ispravna?
Nerealna ili zakašnjela odluka? U njemačkoj pokrajini Baden-Württemberg učitelji i učenici ne smiju više komunicirati putem društvenih mreža. Ta je odluka Ministarstva kulture vrlo kontroverzna.
Odluka
Ministarstva kulture pokrajine Baden-Württemberg je jasna: učenici u školama
ove pokrajine ne smiju više koristiti društvene medije kao što su Facebook,
Twitter ili StudiVZ u službene svrhe. Osim što je to zabranjeno za komunikaciju
među učenicima, isto vrijedi i za službenu komunikaciju između nastavnika. Time
se pokrajina na jugozapadu zemlje pridružila onome što Bavarska i
Schleswig-Holstein provode već neko vrijeme. Ministarstvo je svoju odluku
objasnilo potrebom za zaštitom podataka. Međutim, Rolf Busch, zamjenik
predsjednika Nacionalne udruge za obrazovanje je skeptičan: "U mnogim
školama u Njemačkoj treba pažljivo postupati sa zaštitom podataka. Ali nije u
redu da se nastavnike kažnjava ovakvom zabranom."
Ministarstvo kulture potvrdilo sumnje roditelja
U svakodnevnom
životu mladih Facebook već dugo čvrsto drži mjesto najvažnijeg medija za
komunikaciju. Na taj način i učenici komuniciraju sa svojim nastavnicima,
pogotovo zbog toga što je razmjena informacija preko te platforme manje komplikovana
i puno opuštenija od komunikacije e-mailom ili telefonom. Proteklih su godina i
nastavnici naučili cijeniti prednosti takvog sistema. Obavjesti kao što su:"Danas će se nastava tjelesne i zdravstvene kulture održati u gimnastičkoj
dvorani" ili "Nastavnici mogu kupiti karte za maturalnu večer u pola
cijene" ponekad se brže pojave u grupi na Facebooku nego na oglasnoj ploči
u školi.
Već nekoliko godina roditelji i pedagozi raspravljaju o tome
trebaju li učenici i nastavnici uopće biti prijatelji na Facebooku. Zabrinutost
postoji uglavnom zbog sve manje privatnosti. Odluka Ministarstva kulture u
Baden-Württembergu tu je raspravu samo rasplamsala. "Krajnje je vrijeme da
se Ministarstvo kulture pozabavi tom temom", u razgovoru za Deutsche Welle
rekao je Selman Özen, predsjednik studentskog odbora u Baden Württembergu.
Zaštita podataka nije zajamčena
Osim
zabrinutosti za privatnost, Özen ukazuje i na druge aspekte rasprave. "Ne
bi trebala postojati obveza registriranja na društvene mreže, već samo obveza učestvovanja
u školskim aktivnostima." Osim toga, treba gledati i na pedagošku distancu
kada su nastavnici i učenici putem Facebooka u stalnom privatnom kontaktu, piše Dw.de.
Kod
brojnih učitelja preporuke Ministarstva stvaraju konfuziju. Niti je pojašnjeno
kada se komunikacija putem Facebooka smatra službenom, niti su propisane kazne
za kršenje ove zabrane. Također, bavljenje društvenim medijima u školama ne bi
trebalo biti posve zabranjeno. Štaviše, trebalo bi ostati dozvoljeno da
učitelji tokom nastave objašnjavaju kako postupati s društvenim medijima.
Trebali bi smjeti objasniti njihovo funkcioniranje, prednosti i nedostatke, kao
i rizike društvenih medija.
Moguće alternative
I
samo Ministarstvo kao alternative komunikaciji putem društvenih mreža navodipisma i kodirane e-mail poruke. Međutim, ograničava se Rolf Busch, nemaju svi
nastavnici službenu e-mail adresu koja se prema kriterijima zaštite podataka
smatra sigurnom. Ministarstvo bi najprije trebalo formulirati standarde i jasne
upute.
Studentski
predstavnik Özen smatra da je rješenje u podjeli rada. "Učitelji bi za
komunikaciju trebali koristiti e-mailove i obavjesti na oglasnoj ploči. Učenici
bi tada sami mogli podijeliti te informacije na društvenim mrežama."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.