Fićo će dobiti spomenik
Na ovogodišnjem okupljanju zaljubljenika u Fiće pod nazivom Fića fest, koje je prošlog vikenda održano u Kragujevcu, pokrenuta je inicijativa da se Fići podigne spomenik.
Proizvodnja omiljenog Fiće (Zastava 750) započela je 1955. godine, a u kragujevačkoj tvornici do 1985. proizvedeno je 923.487 primjeraka. Zavodi Crvena zastava su imali licencu za proizvodnju, pa je ovaj automobil za kratko vrijeme postao najčešće viđeno vozilo na jugoslavenskim cestama.
Osim za lične potrebe, koristio se u sastavu policije, hitne pomoći, vojske, kao službeno vozilo i godinama jedino vozilo za obuku novih vozača. Bio je cijenjen zbog zapadnjačkog porijekla (Italija), te zbog relativne pouzdanosti i jednostavnog održavanja. U šezdesetim godinama postojale su i liste čekanja za ovaj automobil, a neki korišteni, ali očuvani primjerak, znao je doseći cijenu novog automobila.
Njegova slava počela je tamniti tek nakon predstavljanja Zastave 101, većeg, udobnijeg i modernijeg automobila sa Zastavinim brendom, makar je još minimalno petnaest godina slovio za neprikosnovenog "vladara" jugoslavenskih cesta. Premda se lako kvario - lako se i popravljao.
Najstariji Fićo koji se mogao vidjeti na okupljanju fićofila datira iz 1962. i ima status "vozila od historijskog značaja".
Inicijativu su pokrenuli isti ti fićofili iz Kragujevca, koji spomenik Fići namjeravaju postaviti ispred stare upravne zgrade Zastave.
"Fićo je automobil koji se voli, sve drugo se vozi", kažu ljubitelji fića.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.