"Moje oči su plave": Reklama Sydney Sweeney za farmerke izazvala kontroverzu, evo zašto

0
Radiosarajevo.ba
"Moje oči su plave": Reklama Sydney Sweeney za farmerke izazvala kontroverzu, evo zašto
Foto: Screenshot/Youtube / Sydney Sweeney

Glumica Sydney Sweeney, poznata po ulozi u seriji "Euphoria", pojavila se ove sedmice kao zaštitno lice kampanje američke kompanije koja se bavi proizvodnjom odjeće.

No, kritike su uslijedile čim je reklama American Eaglea objavljena, a neki gledatelji nazvali su je 'zviždukom za eugeniku'.

Farmerice svakako nisu bile uvredljive, ali rečenica koju je Sweeney izgovorila iz pera marketinškog tima American Eaglea, doživjela je potpuni debakl.

Ambasada Države Katar učestvovala na Diplomatskom Zimskom Bazaru: „Zajedno smo snažniji“

Ambasada Države Katar učestvovala na Diplomatskom Zimskom Bazaru: „Zajedno smo snažniji“

Sweeney, odjevena u farmerice brenda, isprobavala je igru riječima govoreći da se "geni se prenose s roditelja na potomstvo, često određujući osobine poput boje kose, osobnosti, pa čak i boje očiju."

"Moje farmerke su plave", nastavila je, a farmerke su imale dvostruku ulogu dok je kamera snimala i preko njenog pravog plavog trapera i preko njenih plavih očiju.

Ljubavna iskra na snimanju filma: Liam Neeson i Pamela Anderson u zvaničnoj vezi?

Ljubavna iskra na snimanju filma: Liam Neeson i Pamela Anderson u zvaničnoj vezi?

S objektivom koji je intimno zadržavao kadar na njenoj figuri i očigledno senzualnim tonom tokom cijele kampanje, potrošači su brzo istakli ono što su vidjeli kao regresivnu prirodu materijala. Plava bomba koja se uklapa u muški pogled, tvrdili su, bila je suštinski simbol prošlih vremena.

"Prihvatate ove poslove koji objektiviziraju vaše tijelo. Borite se protiv patrijarhata, nemojte mu se pridružiti", poručio je jedan gledatelj Sweeney.

Još više zabrinjava, tvrdili su kritičari, bila je upotreba Sweeney kao arhetipa "dobrih gena".

Konvencionalno privlačna, bijela, mršava, plavokosa žena s plavim očima koja se ne smatra samo idealom ljepote, već i vrhuncem dobrog odgoja koji se graniči s eugeničkim razmišljanjem, tvrdili su, i doprinijela veličanju bijele boje kože, piše USA Today.

Sydney Sweeney
Foto: Screenshot/Instagram: Sydney Sweeney

Definirana općenito kao upotreba selektivnog uzgoja za "poboljšanje" ljudske rase naglašavanjem poželjnih osobina, pseudoznanost eugenike ima mračnu pozadinu, korištena u prošlosti kao sredstvo za rasno nasilje i sterilizaciju. Uzdizanje Sweeneyjevih gena kao "dobrih", rekli su kritičari, ulazi u bolnu i opasnu historiju i pooštrava vezu koju bjelina ima s idealom ljepote.

Činjenica da kontroverza potiče od reklame za teksas, i to od kompanije koja u nazivu ima riječ "American", dodatno komplikuje doživljaj. Američka traper kultura i teksas idu ruku pod ruku, a kruta tkanina podsjeća na kaubojsku kulturu, radničke uniforme i druge mitologizirane aspekte nacionalnog identiteta.

Pepsi, još jedan suštinski simbol američkog načina života, upao je u sličnu zamku 2017. godine kada su angažovali Kylie Jenner da rekreira kultnu fotografiju o građanskim pravima dodajući policajcu bezalkoholno piće tokom protesta. Gledaoci su brzo kritizirali reklamu, tvrdeći da ona zamagljuje nasilnu historiju između policije i crnačke zajednice u SAD-u i da implicira da bi gazirana pića mogla riješiti građanske nemire.

Sydney Sweeney
Foto: EPA: Sydney Sweeney

Dok se debata o tome kada je ženska seksualnost njena, kako se ona može etički koristiti i gdje se ulaže u marketinški budžet, Sweeneyjeva reklama nije privukla gledaoce.

Muzičarka Doja Cat se pridružila kritičarima, ismijavajući monolog o "dobrim genima" koji je izazvao originalnu kontroverzu hiperbolični "kantri" naglaskom.

American Eagle je najavio da će Sweeneyjev prilagođeni kroj trapera pomoći u prikupljanju novca za podizanje svijesti o nasilju u porodici i njegovu prevenciju.

"Sydney Traperice", model ograničenog izdanja napravljen u saradnji s glumicom, imaju izvezeni motiv leptira na zadnjem džepu, koji predstavlja podizanje svijesti o nasilju u porodici, za šta je Sweeney strastvena, navodi se u materijalima kampanje American Eagle.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije