Otkriveno: Šta se tačno dešavalo na dan nesreće Michaela Schumachera
Dugo čekani Netflixov dokumentarac o sedmostrukom šampionu Formule 1 i jednom od najvećih i najboljih sportista svih vremena Michaelu Schumacheru konačno je danas ugledao svjetlost dana!
Film govori od životu čuvenog Nijemca prije nesreće na skijanju posljednjih dana 2013. godine, ali i o samom danu koji mu je zauvijek promijenio život, kao i o godinama mukotrpnog oporavka.
Pored pikanterija iz Šumijevog privatnog života i karijere, saznali smo i šta se tačno dešavalo kobnog dana i kako je jedna Michaelova odluka dovela do jezive povrede koja je ostavila trajne posljedice na njegovo zdravlje.
Lijepe vijesti iz GRAS-a: Tramvaj od Ilidže do Baščaršije ponovo u funkciji
Takođe, objavljeni su i detalji iz života legendarnog Nijemca u posljednjih osam godina, koliko se, skoro u vegetativnom stanju, liječi od posljedica strašnih povreda glave.
Ovo su osam najzanimljivijih stvari koje je otkrio dokumentarac:
1. Volio je da baca ljude u bazen na zabavama
Schumacher je u javnosti uvek važio za ozbiljnog, dosadnjikavog, "robotizovanog" tipa, fanatično posvećenog karijeri. Međutim, u privatnom životu, bio je u sušta suprotnost. Michael je obožavao da se provodi, a prema riječima njegove supruge Corinne, na lude žurke je dolazio prvi i s njih odlazio posljednji. Volio je da luduje, a specijalnost mu je bila da baca prijatelje u bazen, o čemu postoje i video zapisi.
Njegov kolega David Coulthard, s kojim nije baš bio u sjajnim odnosima, kaže da je Schumi volio da pije bakardi sodu i da puši tompuse. Obožavao je karaoke. Omiljena pesma? My way, naravno
2. Počeo je s ofucanim karting gumama
Porodica Michaela Schumachera nije bila bogata. Otac Rolf vodio je mali restoran u provincijskom Kerpenu, a odmah pored je bila njegova karting staza. Tu je Schumacher počeo. Sakupljao je odbačene, ofucane gume i montirao ih na svoj karting. Godinama kasnije, kada je ušao u svijet Formule 1, živio je s 500 maraka mjesečno u džepu, piše Blic.
U filmu je prikazana čuvena staza na kojoj je Michael počinjao, ali ne samo on, već i njegov brat Ralf i sin Mik, danas vozač Formule 1.
3. Ferrari se pitao da li je pravi čovjek za njih
Kada je tadašnji menadžer Ferrarija Jean Todt pravio "dream-tim" koji mu je donio sve titule od 2000. do 2004. godine, mislio je da je Michael Schumacher najslabija karika u njemu. Nakon četiri godine u Benetonu, Šumi je prešao u "skuderiju", ali nije odmah sve izgledalo sjajno.
Todt kaže da je dugo mislio da je pogriješio s dovođenjem Schumachera i da je trebalo da angažuje Miku Hakinnena.
"Priznajem, u jednom trenutku pomislio sad da on jednostavno nije pravi čovjek za nas", otkrio je Todt u dokumentarcu.
Ipak, točak sudbine je počeo da se okreće već 1998. Ostalo je, kao što znamo, istorija. Šumi je osvojio pet vezanih titula od 2000. do 2004. godine.
4. Kako je postao majstor za vožnju po kiši
Opšte je poznato da je Schumacheru vožnja po kiši bila specijalnost. Nije nosio nadimak "Kišni čovjek" samo zato što je prije njega on pripadao Ayrtonu Senni, ali i zbog toga što je to bila samo jedna od njegovih mnogobrojnih šampionskih karakteristika.
Film otkriva kako je Šumi usavršio vožnju po kiši, a priča nas opet vraća na karting stazu njegovog oca pored restorana u Kerpenu. Prema svjedočenju brata Ralfa, Michael i on su imali običaj da kada padne kiša voze karting isključivo na "slik" gumama, koje nemaju specijalne šare i predviđene su isključivo za suho vrijeme. Tako je naučio da se savršeno ponaša u trenucima kada je staza mokra.
5. Bio je opsjednut Senninom nesrećom
Ayrton Senna je bio veliki idol Michaela Schumachera. Šef formule 1 Flavio Briatore otkrio je da je Šumi držao Brazilčev poster na zidu. Kada su ga poslije jedne pobede 2000. godine na konferenciji pitali za Senna, briznuo je u nekontrolisani plač. A film otkriva šta se tačno dešavalo u Schumaherovoj glavi poslije Sennine tragiče pogibije 1. maja 1994. godine u Imoli.
Šumaher je u jednom intervjuu koji je prikazan u dokumentarcu otkrio da je posle Seninne tragične pogibije patio od nesanice, spavao je samo tri sata. Rekao je i da je na sljedećoj trci u Silverstonu bio opsjednut traganjem za mjestima gdje bi potencijalno mogao da doživi nesreću i tragičnu smrt poput njegovog idola.
6. Bio je stidljiv, stalno se preispitivao
Iako je važio za velikog šampiona i fanatika u svom poslu, Schumacher je privatno bio vrlo stidljiva osoba, koja se neprekidno preispitivala i sumnjala u sebe, otkrila je u filmu njegova supruga Corinna.
Kada je tokom sezone 1997. godine doživio veliki neuspjeh i diskvalifikaciju, otišao je na trosedmično skijanje u Norvešku i tamo je djelovao veoma opušteno. To je bio njegov način da se suoči sa porazima. Međutim, kada se vratio treninzima, njegova sumnja u sebe i preispitivanje bili su svakodnevni.
"Ta aura nadmenosti koja je večno lebdjela iznad njega, bila je zapravo posledica njegove stidljivosti", otkrio je Jean Todt.
7. Šta se dešavalo na dan kobne nesreće
Možda i najveće otkriće filma su detalji vezani za dan kada je Schumacher doživio tešku nesreću, 29. decembra 2013. godine u Meribelu.
Poznato je da je Šumi bio adrenalinski zavisnik i da je, naročito nakon završetka karijere, volio da se bavi ekstremnim sportovima.
Tog kobnog dana, prije nego što se odlučio za skijanje u Meribelu, Šumi je rekao Corinni:
"Snijeg baš nije idealan za skijanje, možda bismo mogli da odemo u Dubai na skydiving."
Ipak, odlučio je da skija u francuskim Alpima, a ne da skače padobranom u dalekim Emiratima. Ta odluka je zauvijek promijenila njegov život.
8. Kako Šumi živi poslije 29. februara 2013.
Film otkriva niz detalja o Schumacherovom životu posle nesreće, mada su neki od njih već objelodanjeni tokom prethodnih osam godina, koliko se Nijemac i njegova porodica bore za koliko-toliko normalan život.
"Mi smo zajedno, živimo zajedno, borimo se za njegov oporavak, sprovodimo terapije kako bi mu bilo što bolje. On je tu, samo na neki drugi način.
Nedostaje mi, nedostaje svima nama, ali se trudimo da kao porodica u svakom trenutku budemo povezani", rekla je Corinna.
Njegov sin Mick pričao je o posebnoj vezi sa ocem.
"Bili smo bliski uvijek, pričamo istim jezikom, jezikom motosporta. Tata i ja se razumijemo veoma dobro, samo sada na jedan sasvim drugačiji način".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.