Odlazak MTV-a: Kanal koji je promijenio svijet muzike i definirao generacije

1
Radiosarajevo.ba
Odlazak MTV-a: Kanal koji je promijenio svijet muzike i definirao generacije
Foto: Screenshot / MTV

MTV, nekoć globalni prozor u pop kulturu, odlazi u historiju, a ta okrutna poslovna odluka ubola je u srce generacije diljem svijeta.

Gašenje MTV-ja kraj je jednog doba onima koji su dragocjene trenutke odrastanja proveli iščekujući premijere muzičkih spotova i uživali u svoj raskoši pop kulture koju je ta televizija pružala.

Div zabavne industrije Paramount Global objavio je ove sedmice da će nakon 44 godine neprekidnog emitiranja, prva 24-satna muzička televizija u svijetu biti trajno ugašena posljednjeg dana ove godine.

BiH će večeras saznati potencijalne protivnike na SP-u: Žrijeb u direktnom TV prijenosu

BiH će večeras saznati potencijalne protivnike na SP-u: Žrijeb u direktnom TV prijenosu

S emitiranjem će prestati pet popularnih kanala: MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live. Najprije će se isključiti u Velikoj Britaniji i Irskoj, a zatim u Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, Poljskoj, Mađarskoj, Australiji i Brazilu. Još se ne zna šta će biti sa Sjedinjenim Američkim Državama.

Potez je to koji odražava promjenu u navikama gledanja, pri čemu se muzički spotovi uglavnom konzumiraju na YouTubeu ili društvenim mrežama i odnedavno Spotifyju, umjesto na televiziji.

MTV gasi pet kanala nakon 44 godine emitovanja

MTV gasi pet kanala nakon 44 godine emitovanja

MTV je pokrenut u augustu 1981. u SAD-u kao 24-satni kanal s muzičkim spotovima. Prvi emitirani spot, koji danas djeluje proročanski, bio je grupe Buggles Video Killed the Radio Star.

Nova televzija brzo je osvojila svijet, prikazujući pop spotove "na zahtjev" koje su predstavljali entuzijastični video urednici ili video džokeji (VJ), a neki od njih postali su gotovo jednako slavni poput izvođača koje su predstavljali.

MTV je promijenio način konzumiranja muzike, pretvarajući vizuelnu prezentaciju, sliku i pripovijedanje muzičkih spotova u bitne dijelove identiteta umjetnika.

Do kraja 1980-ih i 1990-ih, MTV formula proširila se globalno, s regionalnim televizijskim podružnicama, lokalnim VJ-evima i lokaliziranim emisijama. U mnogim dijelovima svijeta, uključujući jugoistočnu Aziju i Bliski istok, MTV je postao kulturni most. Pomogao je definirati modu mladih, širio muzičke ukuse i vidike i diskurs pop kulture.

Neki od zvjezdanih ternutaka MTV-ja bili su svjetska premijera spota Michaela Jacksona za pjesmu Thriller, potom 16-satni prijenos koncerata Live Aid 1985., ali i stvaranje nagrade za najbolji muzički spot MTV Video Music Awards.

Među antologijskim trenucima još su i zalaganje Davida Bowieja za crnačke umjetnike na MTV Newsu, pionirski reality show The Real World početkom 90-ih. Tu je i Nirvana koja uvodi grunge na velika vrata mainstreama stalnim emitiranjem muzičkog spota Smells Like Teen Spirit...

MTV Europe je ustvari bio preteča interneta. U to vrijeme bio je najrašireniji TV kanal na svijetu sa između 100 i 150 miliona gledatelja.

MTV Europe bio je prva televizija koja je pokazala kakav je zapadni život. Probio se kroz svu propagandu i prikazivao kulturu mladih, a ljudi su to željeli. Bilo je to nevjerovatno važno.

Međutim, s vremenom se identitet MTV-a promijenio. U mnogim regijama osnovni "kanal muzičkih spotova" se razvodnio, zamijenjen reality TV-om, brendiranim serijama i nemuzičkim sadržajem.

U prvih deset godina ovog stoljeća većina nove video konzumacije već se preselila na YouTube, streaming platforme i društvene mreže - ostavljajući MTV samo brendom, a ne mjestom za novu muziku.

Godine 2011. glavni MTV UK kanal potpuno je napustio muzičke spotove, premjestivši sav muzički program na svoje sestrinske stanice, s izuzetkom godišnje dodjele MTV European Music Awards.

S tom ceremonija dodjele nagrada, koja je bila mjesto nezaboravnih trenutaka, uključujući posljednji nastup Spice Girls prije raspada 2000. i počast Liamu Payneu koju je uz suze prošle godine odala Rita Ora, trenutno se ne zna šta će biti.

Paramount je ranije ove godine stavio događaj na čekanje dok se eventualno ne dogovori spajanje s kompanijom zabavne industrije Skydance Media.

Sporazum je odobren u julu, ali još nije donesena nikakva odluka o budućnosti EMA nagrada.

Prema najnovijim analizama gledanosti, MTV-jevi muzički kanali i dalje su u Velikoj Britaniji privlačili publiku, i ne tako skromnu. MTV music imao je 1,3 miliona gledatelja u julu, a MTV 90-e privukle su 949.000 gledatelja. Ali to Paramountu očito nije bilo dovoljno za profitabilnost.

Brend MTV-a nastavit će postojati na digitalnim platformama i prepoznatljivim događajima poput nagrada za najbolji spot VMA i europske muzičke nagrade EMA.

Međutim, s posljednjim danom 2025. muzička televizija kakvom su je generacije poznavale ostat će samo nostalgična uspomena.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije