Od remek-djela do sprdnje: Nastavak "Jokera" je potpuni promašaj, a evo i zbog čega
O najpoznatijem DC-evom negativcu Jokeru s vremenom smo mogli saznati mnoge stvari, ali nikada ko je on zapravo. Još otkako se 1940. godine prvi put pojavio u stripovima kao Batmanov glavni neprijatelj, ovo pitanje nikada u potpunosti nije dobilo odgovor. Jokerova prošlost zauvijek je obavijena velom misterije, ispričana kroz različite priče iz perspektive nepouzdanog naratora, a istina je ostala zamućena.
Mračni film Todda Phillipsa iz 2019. godine ponudio je neočekivano novo porijeklo ovog superzlikovca, snažno inspirisano Alan Mooreovim stripom Batman: The Killing Joke i filmom Martina Scorsesea The King Of Comedy. Phillips nas je u tom filmu upoznao s Arthurom Fleckom (Joaquin Phoenix), tužnim klaunom kojeg je okrutan svijet napustio, i koji preuzima Jokerovo ime iz čistog očaja.
Mjuzikl i(li) sudska drama
Joker je postao ogroman hit osvojivši dva Oscara, uključujući onaj za najboljeg glavnog glumca koji je otišao u ruke Joaquina Phoenixa. Mnogo je razloga za njegov uspjeh, a jedan od njih je upravo Phoenixova izvedba Arthura Flecka/Jokera koja je bila nešto potpuno drugačije od svega na šta je publika navikla kad je u pitanju Jokerov lik. To nije bio akcijski film, već kriminalistička drama koja je istraživala teme poput traume, zlostavljanja, mentalne bolesti, pa čak i nihilizma.
Danas isplata invalidnina za oktobar u Federaciji BiH: Evo koliko je novca izdvojilo ministarstvo
Pet godina kasnije stigao je drugi dio pod nazivom Joker: Ludilo u dvoje (Folie a Deux), već u startu osuđen od strane fanova, jer je prilikom najave otkriveno da će biti – mjuzikl. Iako se službeno vodi tako, nastavak hit filma iz 2019. zapravo je više sudska drama, i to ne baš zanimljiva.
Joker: Ludilo u dvoje nastavlja priču tamo gdje je ona stala s prvim filmom - unutar zidova ludnice Arkham gdje se Joker mogao posljednji put vidjeti prije nego je krenula odjavna špica.
Nastavak "Jokera" dobio 11-minutne ovacije u Veneciji: Mišljenja kritičara podijeljena
Dvije godine kasnije dok čeka suđenje zbog ubistva, Arthur u Arkhamu upoznaje Lee Quinzel/Harley Quinn (Lady Gaga) koja se divi Jokeru, te se između njih dvoje rasplamsa luda romansa ispunjena deluzijama, haosom i muzikom.
Dvojac se, isprva, povezuje kroz pjesmu. Usklađuju se sa svojim zajedničkim ludilom, ali veći dio toga ostaje po strani tokom dugih sudskih scena u filmu, koje obećavaju haos tek kada Arthur počne da se predstavlja sam.
Ludilo u dvoje aludira na procvat romanse, ali i na njegovu krizu identiteta. U središtu novog filma je pitanje sopstva: da li je Joker jednostavno iluzorni lik koji živi unutar njega ili jednostavno loša osoba?
Neispunjen potencijal
Ludilo u dvoje ipak ne uspijeva ispuniti potencijal. Počinje s obećanjem novog pristupa Jokera i Harley Quinn, smještajući ih u svijet gdje je muzička romansa suprotnost okrutnosti. Nažalost, zapliće se u dugačku sudsku sagu koja fokusira film na svog prethodnika, ne donoseći ništa novo.
Dok nas je prvi film osvojio svojom psihološkom dubinom i snažnom društvenom kritikom, drugi dio se bori da pronađe svoj identitet. Phillips je napravio nastavak koji je prazan i bez razvoja likova. Nedostatak suštinske radnje uzrokuje da film djeluje predugo (138 minuta).
Joaquin Phoenix, kako se i očekivalo, nudi odličnu izvedbu kao Arthur Fleck, dodatno učvršćujući svoju uznemirujuću interpretaciju Jokera. Lady Gaga također donosi dubinu svojoj ulozi Harley Quinn, dodajući novu dinamiku Arthurovoj priči. Međutim, film se neprekidno udaljava od njihovih snažnih izvedbi s nepotrebnim muzičkim sekvencama i sudskom dramom koja djeluje neprimjereno.
Film najviše blista kada se fokusira na iskrivljen i toksičan odnos između Jokera i Harley. Ipak, njihova dinamika ne uspijeva potpuno da se razgori, ostavljajući taj odnos nedovoljno razvijenim.
Iako ima svojih vrhunskih trenutaka, posebno u svojim izvedbama, film se osjeća kao nepotrebni dodatak prvom dijelu.
Joker je bio surov, intenzivan psihološki triler koji je istraživao složene teme mentalne bolesti i raspad društva. Postavlja se pitanje zašto bi ikome bila dobra ideja pretvoriti ga u mjuzikl?
Uvođenje muzičkih elemenata djeluje nametnuto, narušavajući narativ filma i atmosferu koja je prvi film učinila tako privlačnim.
Ideja da se ozbiljna drama pretvori u mjuzikl je hrabra i rizična, a ovdje jednostavno ne uspijeva. Ta odluka djeluje kao očajnički pokušaj da nastavak bude drugačiji bez poštovanja suštine onoga što je učinilo lik i priču toliko privlačnim.
Na kraju imamo neočekivano i bizarno finale, koje će mnoge ostaviti s lošim osjećajem, ako već nisu brojni dijalozi i muzičke sekvence koji pomažu u stvaranju anti-stripovskog filma.
Dok je originalni Joker bio remek-djelo, nastavak je promašaj koji će po svemu sudeći biti brzo zaboravljen.
Film je na IMDb-u ocijenjen s 5.3/10, dok na Rotten Tomattoesu ima 33% pozitivnih ocjena od kritičara i 31% od publike.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.