Novi album Velahavle je apsolutno romantičan
Velahavle – 22:22 (Izdavač: Velahavle & Couch Records)
Početak maja ove godine donio je i dugo očekivani album 22:22 od Velahavle. Priča oko naziva albuma veže se uz fenomen digitalnih brojeva 22:22 koje subjekt istog vidi svuda oko sebe. Sat na kompjuteru, brojevi na različitim display-ima, brojačima, itd., itd. Ima i numerološko značenje koje dokoni i google pretraživaču skloni ljudi mogu i dalje istraživati, no ne preporučujemo takvu rabotu s obzirom na izostanak svrhe.
Samir Hodović - Sake je istaknuti član sarajevskog nekoć benda, a sada dua Velahavle. Nino Škiljić je daleko manje poznat javnosti, ali jednako vrijedan za nastanak novog Velahavle izdanja. Najpoznatija Velahavle pjesma bila je dugo vremena Prituri se planinata uz gostujući vokal Bugarke Ralitse Kashove, sa prvog albuma Reconnect iz 2005. godine. What about now izlazi 2013. godine i zadržava elektronsku muziku kao osnov, a engleski kao primarni jezik izražavanja.
A onda zahvaljujući plasmanu BiH na Svjetsko prvenstvo u fudbalu u Brazilu 2014., koji je bio inspirativan i za Velahavle, pjesma Idemo ludo, idemo jako postaje svojevrsna himna reprezentacije tokom prvenstva, koje je, na žalost, za nas brzo završilo.
Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara
I gotovo 10 godina poslije dobili smo i treći album Velahavle, koji uprošteno rečeno zvuči retro i ima sintisajzere. Pjesama ima nedovoljno s obzirom na vrijeme nastanka, ali uvijek je bolje ići na kvalitet nego na kvantitet. Prva pjesma koja se mogla čuti sa 22:22 albuma je U ovom gradu, koja odmah privlači zaraznim ritmom/rifom ali i tekstom kojeg na prvu možete čuti drugačije od originala: Okus sada stran je/Već dugo traje...
Produkcija je jednostavna, i u prvom planu drži Saketov duboki glas. Eventualna asocijacija na Lake pingvine može biti samo plus.
Teaser za album bio je povjeren pjesmi Plešemo sami, koja se po objavi otkrila kao traka koja ostaje vjerna istom receptu prvog singla. Upotrebom efekata na glasu približila bi se možda The Weekndu i aktuelnim izvođačima koji rade sličan zvuk, ali bi izgubila autentičnost, što je bila dobra odluka produkcije. A uvijek ostaje prostor za eventualne remikse.
A onda i sigurno ponajbolji komad na albumu, pjesma Kad ti kažu, na kojoj se ističu Black Beriz i Stoposto, te Karinho kao gosti. Moderan beat radi posao uz nešto bolje stihove iz pera gostiju na pjesmi, u kojima se spominje Dava i So.ba, jedna od kultnih kafana/klubova gdje su Velahavle i predstavili uživo ovaj album prije samog izlaska, na koncertu za raju. Pokušajte da sakrijete osmijeh kada čujete tekst: Šućur Allahu po tisuću puta.
Savila si grane zvuči kao pjesma koju bi snimio bend Skroz, što je potpuno normalno uzimajući u obzir da je Adnan Šaran jedan od potpisnika teksta. Pop rock broj koji možete zamisliti u eterima bilo koje radio stanice. Sake i Šaran su već sarađivali zajedno na potcjenjenom singlu Izgubi me, koji bi se lijepo uklopio i u 22:22 album.
Nakon ove 4 pjesme ide melankolija na 400%. Pjesma Danima priziva plavo nebo i galebove, bocun vina, maslinu i prazan mali grad na moru kada odu svi turisti krajem septembra, a Gibonni koji sada ima dugu sjedu bradu i 76 godina prosi koju kunu pored mola. Još jedna pjesma iz pera Adnana Šarana, koji je ovaj put i autor muzike.
Damir Karišik aka Karinho, faktički pridruženi član Velahavle, autor je teksta pjesme Rušiš mi sve, koja dodatno pojačava melankoliju i tjera Saketa na donju lagu. Nedim Zlatar (Basheskia) potpisuje muziku za koju se možete zakleti da ste je negdje čuli, a niste.
Spori beatovi i synth opet preuzimaju u pjesmi Slabo kontaš koja opet nosi referencu na Skroz (Radim sklekove/I kontra plankove...) s obzirom da i njihova pjesma Dobro mi došli počinje sa tekstom Radim sklekove... iako ostatak pjesme nema nikakve sličnosti. Ženski glas u pjesmi može pripadati jednoj od tri prateće vokalistice na albumu: Maji Buha, Ini Hamzić i Elmi Selimović.
Album zatvara Zabavi se glasno, svojevrsan savjet nepoznatoj ženi šta treba učiniti kako bi ovu posljednju noć na Zemlji učinila ugodnom za njega i nju.
Ovo romantično Velahavle izdanje producirao je Vlado Džihan (dZihan & Kamien) u svom studiju u Beču, i ne treba posebno naglašavati da je uradio sjajan posao.
Publika i fanovi su možda željeli još, ali za sada moraće se zadovoljiti sa ovih osam traka sa vrlo dobrog 22:22.
Velhavle - 22:22 (2022)
Samir Hodović - Vokali, Gitare, Klavijature
Nino Škiljić - Bas, Klavijature, Programiranje
Dino Šukalo - Gitare
Adi Avdić - Bubanj
Nedžad Mulaomerović - Bubanj 5, 6
Prateći vokali: Maja Buha, Ina Hamzić, Elma Selimović
Producent: Vlado Džihan
Koproducent: Nino Škiljić
Mix, Master: Vlado Džihan (Milkshop Studio, Vienna)
Inžinjeri zvuka: Željko Škarić i Nijaz Kurtalić
Dizajn omota: Enis Čisić
Foto: Mario Ilić
Album je sniman u studijama:
Studio "Esad Arnautalić" Muzičke produkcije BHRT, Sarajevo
Milkshop Studio, Vienna
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.