Čovjek čija je muzika osvojila Zidanea, motivirala Messija, a pjevuši je Ronaldo
Mnogi ljubitelji fudbala možda ne znaju ko je Tony Britten, ali zasigurno poznaju njegovo najpopularnije djelo.
To je himna Lige prvaka (Champion League) koja se u svojoj vokalno-instrumentalnoj verziji izvodi uoči svake utakmice.
Skoro trideset godina himna Lige prvaka okuplja navijače i igrače na najvećim europskim nogometnim stadionima.
Ovo je muzika za koju je Lionel Messi rekao kako ga motivira, melodija koja je osvojila Zinedinea Zidanea i natjerala Cristiana Ronalda da pjeva uz nju.
Iza svega toga stoji britanski kompozitor Tony Britten koji je 1992. dobio narudžbu od strane UEFA-e da komponuje muziku koja će fudbalski šampionat podići na jedan viši nivo.
Inspiraciju je našao u starom djelu Georga Friedricha Handlea „Prorok Zadok“. Riječ je o muzici uz koju je 1726. godine krunisan britanski kralj George II, ali Britten joj je udahnuo potpuno novi smisao.
Autorska prava za ovo djelo pripadaju UEFA-i, ali kompozitor i dalje dobija tantijeme za svako njegovo izvođenje:
"Još uvijek dobijam tantijeme, ali ne radi se o milionima. Uglavnom su od TV emitera, ali postoje teritorije poput Kine i Rusije, iz kojih ne dobijem niti jedan penny - što je suludo“, izjavio je kompozitor za BBC.
Na studijskom snimanju Himne Lige prvaka učestvovali su Kraljevski orkestar londonske filharmonije i hor Akademije Sv. Martina.
A kada je riječ o tekstu, Britten se prisjeća da je u to vrijeme Liga prvaka imala tri službena jezika – engleski, njemački i francuski.
Iz ovog razloga odlučio je da tekst sastavi iz epiteta „Najbolji, šampioni, najbolji tim, veliki događaj...“ u kombinaciji ova tri jezika.
Ce sont les meilleures équipes
Es sind die allerbesten Mannschaften
The main event
Die Meister
Die Besten
Les grandes équipes
The champions
Une grande réunion
Eine grosse sportliche Veranstaltung
The main event
Die Meister
Die Besten
Les grandes équipes
The champions
Ils sont les meilleurs
Sie sind die Besten
These are the champions
S obzirom da je Liga prvaka, osim takmičenja, i veliki biznis, jasno da UEFA konstanto radi na unapređenju brenda. Ali ono o što ostaje isto sve ove godine je himna – očito da je Tonny Britten pogodio u pravu žicu miliona fudbalskih fanova širom Europe.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.