U Bosni i Hercegovini 47 posto korisnika finansijskih usluga su online kupci

Promotivni tekst
U Bosni i Hercegovini 47 posto korisnika finansijskih usluga su online kupci
Foto: Promo / Mastercard workshop

Nova Mastercard studija pokazala je da 47 posto korisnika finansijskih usluga u BiH kupuje online, dok je 49 posto reklo da bi ih dodatni sigurnosni korak podstakao da češće kupuju putem interneta.

Brzina (89 posto), jednostavnost (80 posto) i dostupnost (79 posto) su ključni razlozi zbog kojih građani BiH vole aplikacije za plaćanje.

Online kupovina bilježi konstantan rast – što ne čudi jer predstavlja kontrast kupovini u shopping zoni. Digitalno okruženje je nekim trgovcima na malo posljednji spas, ali i ulazna tačka za druge. Kombinacija praktičnosti i personalizacije znači da se više kupaca okreće online kupovini, njih 67% u regionu CEE, što čini da online kupovina postaje standard.

Online potrošači u BiH

U BiH online kupovina postaje sve popularnija – 47 posto korisnika finansijskih usluga kupuje online i u pogledu pozitivnih iskustva među prva tri izdvajaju: dostupnost bilo gdje (77%), brzina i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (63%). Korisnici finansijskih usluga u BiH preferiraju plaćanje karticama za online kupovinu (49%), platnim karticama po isporuci (39%), dok više od trećine (43%) preferira da online kupovinu plaća aplikacijama za slanje novca. Također, 58% građana BiH koristi mobilne uređaje za online plaćanja i to obično dva puta mjesečno. Prema istraživanju, 3/4 ispitanika smatra da je mobilni telefon najbolja alternativa platnoj kartici.

Sigurnost podataka

Sigurnost podataka jedan je od najvećih izazova digitalizacije kako za organizacije tako i za pojedince. Iako je 38% ispitanika reklo da ima neko znanje o bezbjednosti na mreži, 45% njih je priznalo da relativno slabo poznaje opasnosti na Internetu i žele da nauče više. U slučaju bilo kakvih nedoumica u pogledu sigurnosti podataka, njihov glavni izvor informacija je Internet (62% ga koristi za dalju pomoć). 50% ispitanika ima odvojene e-mail adrese za svrhe posla. 61% ispitanika je odgovorilo da redovno pregledaju svoje postavke privatnosti na društvenim mrežama, međutim alarmantna je činjenica da 63% ispitanika mijenja lozinku samo jednom godišnje ili još rjeđe.

Mastercard Identity Check ™ je napredno rješenje koje se od septembra primjenjuje za potvrđivanje identiteta koji Mastercard online plaćanja čini sigurnijim i jednostavnijim - u bilo koje vrijeme, na bilo kom uređaju. Zasniva se na jednokratnom kodu, prepoznavanju lica, otisku prsta ili drugim biometrijskim podacima što pruža veću sigurnost protiv neovlaštene upotrebe kartice prilikom plaćanja putem interneta“, rekao je Nikola Mehandžić, direktor razvoja poslovanja za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u kompaniji Mastercard i dodao:

„Mastercard Identity Check ne samo da čini digitalna plaćanja sigurnijim, već također povećava broj odobrenih transakcija bez ugrožavanja korisničkog iskustva“.

Balansiranje sigurnosti i udobnosti

Sa razvojem digitalnih plaćanja dolazi do povećanog rizika od cyber prijetnji. Što je više načina da kupite i platite, to je važnije da je proces siguran. Lozinke i šifre trenutno ne pružaju dovoljnu zaštitu – pokazuje novo istraživanje kompanije Mastercard. Svijet prelazi sa lozinki na biometriju - Mastercard ID Check™ već radi na taj način.

Koristeći Mastercard ID Check™ potrošači ne samo da sigurno kupuju online, već ne moraju više ni da pamte lozinke. Mastercard ID Check ™ osigurava da, bez obzira na mjesto gdje se vrši online kupovina, samo osoba ovlaštena za upotrebu kartice (vlasnik kartice) može da odobri kupovinu. Na ovaj način neovlaštena osoba ne može da koristi izgubljenu ili ukradenu karticu za kupovinu putem interneta.

Evropa i BiH

PSD2 direktiva Evropske unije stupa na snagu 14. septembra 2019., te zahtijeva jaku korisničku autentifikaciju (Strong Customer Authentication - SCA) za sva elektronska plaćanja. Cilj direktive je zaštita korisnika tako što će učiniti obaveznim bar dvije od tri postojeće vrste potvrde identiteta za odobrenje isplate.

Iako PSD2 neće uticati na BiH, da bi držali korak i pratili standard, te podigli sigurnost i bezbjednost svojih korisnika, Mastercard je odlučio da primjeni novi standard za elektronska plaćanja i na naše tržište. Mastercard Identity Check™, ili skraćeno ID check, je standard autentifikacije koji ispunjava zahtjeve PSD2 direktiva. Mastercard Identity Check™ je napredno rješenje autentifikacije koji digitalna plaćanja Mastercard karticama čini sigurnijim i jednostavnim – bilo kad i na bilo kom uređaju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije