Izvještaj Euromonitora: Bingo drži 42, a Konzum 36 posto tržišta u BiH
Kriza Agrokora imala je mnogostran utjecaj na tržište BiH, a osim što je donijela zabrinitost za veliki broj dobavljača, zbog ogromnih potraživanja prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za domaćem proizvođače i trgovce da poboljšaju svoj tržišni položaj.
Najveći stradalnik Agrokorove krize je trgovinski lanac Konzum, koji je još u 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu Bosne i Hercegovine, dok se u novog No1 promovirao tuzlanski Bingo.
Podaci analitičkih kuća govore da je Bingo značajno prestigao Konzum dosegnuvši tržišni udio od 42 posto, dok hrvatski trgovac sada ima udio od 36 posto.
Izvještaji govore da su dobitnici događanja oko Agrokora i drugi domaći maloprodajni lanci.
“Bingo predvodi paket trgovinskih lanaca kontrolisanih domaćim kapitalom, koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u domaćem vlasništvu, dok je na početku perioda pregleda (početak 2017., op. autora) bilo pet od deset sa udjelom strukture koja favorizuje međunarodne lance", navodi se u analizi analitičke kuće Euromonitor International.
Oslobađajući se imovine, ne samo neperspektivnih nego i drugih prodajnih objekata, Konzum je direktno u ruke predao neke trgovine svom najvećem konkurentu, poput onih u tržnom centru Džananović u Zenici ili u Alta šoping centru u Sarajevu, dajući time Bingu dodatna krila.
Osim smanjenja obima poslovanja, Konzum je u 2017. godini "patio" od problema izgubljenog povjerenja dobavljača u Bosni i Hercegovini.
Ono što se golim okom moglo vidjeti na policama, potvrdila je i vanredna Agrokorova uprava u izvještaju hrvatskom Ministarstvu gospodarstva navodeći da je krajem prošle godine Konzum u BiH imao pad prihoda koji je najvećim dijelom uzrokovan nedovoljnim zalihama, a što je posljedica neisporuka nekih bh. dobavljača, odnosno potpunog izlasaka pojedinih dobavljača iz Konzuma.
"Oporavak isporuka i prometa ide nešto sporije od očekivanog te je još uvijek prisutna ograničena ili loša saradnja s desetak dobavljača", navedeno je u jednom od izvještaja objavljenih početkom ove godine.
Ovakva situcija nije išla na ruke Agrokorovim proizvođačkim firmama, ne samo u Hrvatskoj nego u BiH koje inače imaju snažno prisustvo na našem tržištu, a naročito uživaju blagodeti dobrog pozicioniranja na policama Konzuma u BiH.
Iz sektorskih analiza Euromonitora vidljivo je da, iako je zadržao "udobnu" lidersku poziciju na tržištu flaširanih voda, Sarajevski kiseljak pretrpio određene gubitke.
“Dobitnici su domaći proizvođači vode Vitinka i Oaza koji su imali najveće povećanje udjela u off-trade prodaji 2017. godine”, navodi Euromonitor i dodaje da je Vitinka je ostvarila dobitke nauštrb Sarajevskog kiseljaka, preuzimajući dio prostora na policama izvan Konzumovih prodajnih mjesta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.