Bingo prestigao Konzum i postao lider na tržištu BiH
Euromonitor je, naime, objavio izvještaj o maloprodajnom tržištu u BiH za 2016. u kojem se navodi da je kompanija Bingo „novi tržišni lider" i da je prestigla Konzum po ukupnoj prodaji. U izvještaju se navodi da je stanje u maloprodajnom sektoru u BiH stabilnije nego ukupno stanje u ekonomiji.
Maloprodajni sektor nastavio je rast prošle godine, zahvaljujući solidnim ekonomskim kretanjima, rastu posjeta BiH i tehnološkom napretku.
Solidna ekonomska kretanja u zemlji povećala su prodaju prehrambenih namirnica dok je usljed rasta posjeta došlo i do porasta prodaje neprehrambenih proizvoda. Kada se govori o tehnološkom napretku, tu se misli na korist od društvenih mreža u reklamiranju i prodaji putem interneta, koja je također u porastu.
U izvještaju se navodi da je primjetan trend da prodavnice, koje nude neprehrambenu robu, sele svoje radnje s ulica u tržne centre. Naime, ljudi na ulicama obično idu za svojim poslom, šetaju, idu na ručak ili se druže, dok u šoping centrima najčešće kupuju, zbog čega je ovaj trend razumljiv.
Najjači trend je ostao nepromijenjen, a to je konsolidacija od najvećih lanaca, koji preuzimaju male trgovine.
„Dva lanca su se odvojila od ostatka konkurencije, regionalni lanac Konzum i domaći Bingo. Ova dva igrača imaju znatnu finansijsku pomoć od velikih institucionalnih investitora i bankarskih konzorcija koji su prepoznali potencijal maloprodajnog tržišta u BiH", navodi se u izvještaju i dodaje da je prošle godine Bingo preuzeo lidersku poziciju od Konzuma, javlja SEEbiz.eu.
Dok je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, Konzum je korist stjecao od atraktivnih lokacija u urbanim oblastima. No, Konzum gubi bitku s Bingom u prehrambenom sektoru pa će se vjerovatno više orijentirati na veleprodaju, neprehrambeni sektor i internet prodaju.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.