Zašto Evropljani ne vjeruju bankama?
Istraživanje pokazuje da 138 miliona Evropljana nema bankarski račun ili pristup platežnim metodama. Petina ispitanika, njih 20 posto ne želi imati bankarski račun, a deset posto njih je reklo da nemaju povjerenje u banke.
Međutim, istraživanje je ukazalo i na znatno povećanje korištenja tehnologija u tom istom segmentu društva pa je pristup tehnologijama putem pametnog telefona skočio sa 29 posto u 2013. godini na 49 posto u 2016. godini.
Ipak, četvrtina ispitanika (27 posto) i dalje smatra da ne mogu pristupiti finansijskim proizvodima i uslugama, što ukazuje na raskorak između populacije koja koristi tehnologije i one koja ima pristup finansijskim proizvodima i uslugama.
Stalna potreba za oslanjanjem na gotovinu čini te ljude izuzetno osjetljivim na gubitak ili krađu novca, sporove u vezi s plaćanjem - jer ne postoji elektronski trag ili dokaz transakcije, a također im u potpunosti onemogućava da obavljaju plaćanja unaprijed ili da raspoređuju uplate unaprijed, navodi se u istraživanju.
Komentirajući ove rezultate, Ann Cairns, predsjednica Sektora međunarodnih tržišta u kompaniji Mastercard, kaže da mnogi ljudi pojam isključenosti često doživljavaju kao problem tržišta u razvoju, ali da ovo izvješće jasno pokazuje da taj problem postoji i na evropskim tržištima koja se smatraju razvijenim.
"Onemogućenost pristupa finansijskim tokovima ima ozbiljan utjecaj na kvalitetu života pojedinaca jer im uskraćuje osnovne pogodnosti i mogućnost izbora, a lišava ih i većeg stupnja zaštite, praktičnosti i pristupa globalnoj ekonomiji", ističe Cairns.
Dodaje da, iako su rezultati o finansijskoj inkluziji zabrinjavajući, kada se uzmu u obzir povećani pristup tehnologijama kao što su pametni telefoni, jasno je da put do finansijske inkluzije vodi preko digitalnih tehnologija.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.