Feđa Morankić: Zašto je ASA Osiguranje lider na tržištu po brzini isplate šteta

Radiosarajevo.ba
Feđa Morankić: Zašto je ASA Osiguranje lider na tržištu po brzini isplate šteta

Šest društava za osiguranje u Bosni i Hercegovini zaključilo je Sporazum o rješavanju šteta iz osnova osiguranja od automobilske odgovornosti. Ovo će omogućiti bržu i efikasniju naplatu materijalne štete osiguranicima, te će se o pravima, naknadi štete osiguranika brinuti ono Društvo kod kojeg su dogovorili policu obaveznog osiguranja.

Jedno od šest Društava iz ovog izuzetno važnog sporazuma jeste i ASA Osiguranje te smo ovim povodom razgovarali s predsjednikom Uprave Društva, Feđom Morankićem.

Ističući kako se posebno ponosi činjenicom da je i ASA Osiguranje dio ovog sporazuma, Morankić za portal Radiosarajevo.ba pojašnjava kako je suština dogovora to da će potpisnici svojim matičnim osiguranicima osigurati direktnu isplatu štete, a refundaciju će u skladu s uvjetima iz sporazuma, raditi međusobno.

“Cilj ovog Sporazuma jeste pružiti dodatni kvalitet našim osiguranicima, ubrzati proces obrade likvidacije i isplate odštetnih zahtjeva. Zapravo, veće zadovoljstvo klijenata”, govori Morankić.

Naš sagovornik naglašava kako je sporazum posebno važan za ASA Osiguranje, ali je i obaveza, jer ovo društvo ima najveću ažurnost pri isplati šteta na tržištu BiH kao i da će ubuduće, osiguranici ASA Osiguranja po osnovu obaveznog osiguranja, imati mogućnost da im se vrši direktna isplate šteta, što do sada nije bio slučaj.

U čemu je tajna?

ASA Osiguranje trenutno se nalazi u osmoj godini postojanja i, prema Morankićevim riječima, u tom je periodu napravilo zavidne poslovne rezultate. Primjerice, njihov premijski prihod u prošloj je godini iznosio 12,3 miliona KM, što je povećanje od 14 posto u odnosu na godinu ranije. Na tržištu imaju najveću ažurnost u dijelu obrade šteta i lidersku poziciju u ovom segmentu drže već dvije pune godine: ažurnost isplaćenih šteta iznosi 96 posto.

“S ponosom ističemo da smo najbolji u tom važnom segmentu, možda najvažnijem, jer je rješavanje odštetnih zahtjeva bit osiguravajućih društava. Pokazali smo da jedno domaće i relativno mlado osiguravajuće društvo, uz kvalitetan rad, inovacije i dobar kadar, može biti bolje od društava koja imaju strani background, veću tradiciju i mnogo veće iskustvo”, poručuje predsjednik Uprave ASA Osiguranja.

 
On dodaje da su rezultati i u 2015, iako tržište stagnira, dobri: u prvih pet mjeseci postigli su porast premije za 27 posto. Nastave li ovim tempom, u što Morankić ne sumnja, ASA Osiguranje će do kraja godine uveliko ostvariti poslovne ciljeve, te postati srednje veliko osiguravajuće društvo na tržištu BiH.

Na naše pitanje “u čemu je tajna”, Morankić odgovara:

Tajna je u fleksibilnosti. U dobroj atmosferi i poslovnoj kulturi koju smo razvili. To podrazumijeva dobar tim, stručne i mlade ljude, uz jasnu viziju. Naš je cilj postati najbolji domaći brend u osiguranju i to na taj način da to prepoznaju naši klijenti, poslovni partneri, konkurencija i regulator.”

Prema njegovim riječima, poslovni plan za period 2013-2016. ostvaruje se i stvari idu dobrim tokom, na zadovoljstvo i Uprave Društva i dioničara. Treba istaći i da ASA Osiguranje od početka ove godine posluje na cijeloj teritoriji BiH. Nakon što su dobili saglasnost za otvaranje biznisa u Republici Srpskoj, i tamo su otvorili 14 prodajnih mjesta i pet filijala, te zaposlili 25 radnika. Vrlo su, otkriva Morankić, zadovoljni i ekipom i prvim rezultatima.

Kada je riječ o izazovima, Morankić navodi veliki broj osiguravajućih društava na tržištu, pogotovo kada je riječ o obaveznom osiguranju koje u najvećoj mjeri učestvuje u ukupnoj godišnjoj premiji. Od njega saznajemo da se u Federaciji tek implementira uvođenje bonus-malus sistema u kojem će se oni koji ne prave štetu stimulirati, dok će oni koji prave više štete biti, uvjetno rečeno, kažnjeni na način da će im se premija za sljedeću godinu uvećati.

“Zakon je to davno propisao, međutim implementacija je počela 1. maja, zahvaljujući angažmanu i agilnosti novog direktora Agencije za nadzor osiguranja”, poručuje Morankić koji očekuje da će ovakav pristup Agencije smanjiti probleme vezane za kršenje premijskog sistema iz osnova obaveznog osiguranja i nepoštovanje uvjeta i tarifa osiguravajućih društava.

Edukacija

Pitamo i gdje je Bosna i Hercegovina kada je riječ o građanskoj svijesti i osiguranju, te saznajemo da je naša zemlja na dnu liste evropskih zemalja koja se tiče prosječne premije po zaposlenom, i za neživotna i životna osiguranja. Odgovornost snose i društva i država, koja, činjenica je, mora raditi mnogo više na građanskoj, ali i svojoj edukaciji.

Država nije prepoznala značaj i ulogu osiguravajućih društava: broj zaposlenih u toj branši, njihove lične dohotke, veliki finansijski potencijal tih društava, uključujući i ASA Osiguranje. Iz tog finansijskog potencijala se, pravilnim upravljanjem, može generirati dosta finansijskih sredstava za izradu infrastrukturnih projekata”, mišljenja je naš sagovornik.

Da bi bolje ilustrirao odgovor, Morankić kaže kako se smanjio broj polisa osiguranja koji zadržavaju rizik od poplava, bez obzira na katastrofe iz 2014. i 2011, i bez obzira na činjenicu da su ljudi koji su tada bili osigurani isplaćeni u najkraćem roku. Potom, nema logike da bh. javne institucije nisu obavezne osigurati svoju imovinu, barem od osnovnih požarnih rizika: uzmimo za primjer bihaćku bolnicu koja je izgorjela prije dvije godine i koja nije bila osigurana ili činjenicu da u FBiH, za razliku od RS-a, nije obavezno osiguranje zaposlenika od posljedica nesretnog slučaja nezgode, a kojom bi se zaposlenicima pružila osnovna zaštita tokom rada kod poslodavca.

Morankić zaključuje kako se mora napraviti zakonski okvir kako bi se ovakve situacije preduprijedile, te građanska svijest educirala i unaprijedila.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije