Đenan Salčin za Radiosarajevo.ba / Novcem od akciza grade se nove dionice autoputa

23. 08. 2016. u 09:20:00 Sanja Šabanadžović

Shares:66

Đenan Salčin, direktor Javnog poduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine, najavio je pokretanje novog investicijskog ciklusa u okviru kojeg bi trebalo biti izgrađeno novih 90 kilometara autoputa.

S direktorom Salčinom razgovarali smo o dosad urađenom poslu, o još većem koji ovo poduzeće čeka, o velikim planovima, idejama, lokacijama širom zemlje koje će uskoro postati velika gradilišta.

Trenutno su u FBiH otvorena dva gradilišta

"Kod Zenice se grade dvije dionice, odnosno dva LOT-a - Drivuša - Klopče (LOT1) potpisali smo u oktobru 2014. s izvođačem Heringom, a vrijednost ugovora za izgradnju je 33,527 miliona eura. Ugovor o izgradnji dionice Koridora Vc Klopče - Pečuj (Donja Gračanica) odnosno LOT 2 potpisan je u maju 2016. godine. Vrijednost ugovora je 107.879.289,94 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem međunarodnih finasijskih institucija OPEC fonda za međunarodni razvoj i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)", kazao je na početku razgovora za Radiosarajevo.ba direktor Salčin.

Početkom jula je zbog kvara i oštećenja plinovoda Semizovac - Zenica u naselju Klopče kod Zenice, kompanija ArcelorMittal Zenica je imala finansijsku štetu višu od jedan milion KM.

"Imali smo određenih problema zbog izmještanja gasovoda. Već smo održali nekoliko sastanaka kako da prevaziđemo te probleme, jer je taj projekt rađen 2006, tako da danas možemo naići na odstupanja... Ali, evo, tim radi svaki dan, ja sam bio na mjestu radova, i zaista veliku pažnju posvećujemo tom jedinom trenutno otvorenom gradilištu. Trudimo se napraviti neke krupne korake prije dolaska zime i kiše, jer je teren vrlo zahtjevan", dodaje Salčin.

Dionica Nemila - Zenica sjever (izlaz iz tunela Zenica) podijeljena je na tri lota i pokrenuta je inicijativa za zaduženje kod tri različite međunarodne finansijske institucije: EBRD u visini od 80 miliona eura, OFID - Opec fond za međunarodni razvoj u visini od 49 miliona eura i KFAED u visini 36 miliona eura.

Dalji planovi tiču se dodjele ugovora na jugu (dionica od Zvirovića do Počitelja). Dokumentacija za tender poslana je Evropskoj investicijskoj banci, te se čeka njena saglasnost za nastavak projekta. Rok gradnje dionice Zvirovići - Počitelj je 30 mjeseci.

Ukupna dužina dionice je 11,07 km i na njoj se nalazi najduži most na Koridoru Vc, most Počitelj dužine jedan kilometar. Ukupna procijenjena vrijednost izgradnje je 100 miliona eura, a sredstva su osigurana od EIB-a. Izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići neophodna je kako bi saobraćaj s magistralne ceste M-17 bio preusmjeren na autocestu prema Bijači, čime bi bila osigurana puna funkcionalnost izgrađene poddionice Bijača - Zvirovići i povećana njena isplativost.

"Intenzivno radimo s bankom i u dnevnom smo kontaktu. Malo nas koči što je vrijeme godišnjih odmora. Realan okvir je sredina devetog mjeseca - tada očekujemo da krenemo s radovima. 

Ujedno, potpisan je i ugovor o realizaciji dionice Svilaj - Odžak, to će biti prva dionica koja će biti završena i operativna u 2017. godini. Ostalo je praktično da postavimo završni sloj, te vertikalnu i horizontalnu signalizaciju i most, kako bi se ta dionica pustila u promet", navodi naš sagovornik. 

Javno poduzeće Autoceste FBiH izvršilo je optimizaciju trase dionice autoceste Konjic - Mostar sjever, čime će, uz korištenje prirodnih pogodnosti terena (prolaz kroz dolinu Bijela) te nova tehnološka dostignuća u tunelogradnji za proboj kroz planinu Prenj, trasa biti skraćena za 18 km i ostvarena ušteda oko 300 miliona eura.

Na pitanje hoće li se graditi dionica Tarčin - Konjic dobili smo odgovor kako ona jeste u planu, ali...

"I ja svakodnevno vozim od Mostara do Sarajeva i ta dionica bi mnogo olakšala put bh. građanima. Na dionici Tarčin - Konjic završen je glavni projekt i u toku je eksproprijacija zemljišta. No, imajte u vidu da ta dionica košta 450 miliona eura bez PDV-a, a za te novce možete napraviti više drugih dionica. Trenutno ona nije prioritet", pojašnjava Salčin.

Da li novac od akciza ide na izgradnju cesta?

"Novac od akciza koristi se isključivo za gradnju novih dionica, a ne za pokrivanje bilo kakvih troškova. Jako dobro upravljamo svojom imovinom i pokrenuli smo niz aktivnosti za smanjenje troškova. Napravili smo paralelu između prve polovine prošle i ove godine i naplata je porasla  za 20 posto. Iza naplate cestarine pokrivamo sve troškove pa nam ostane novca i da servisiramo određene obaveze i kredite. Prije svega, određene poslove, koje sada obavljaju vanjski partneri, trebamo preuzeti", poručuje direktor JP Autoceste  FBiH.

Osim toga, JP Autoceste FBiH u narednom periodu uvodi novi billing sistem u cilju optimizacije ACC usluge kreiranjem novih paketa ACC usluge i mogućnošću punjenja ACC uređaja putem Interneta, SMS-a, elektronske banke i slično.

U toku su i aktivnosti vezane za provođenje postupka izbora privatnog partnera/koncesionara za izgradnju brze ceste Lašva - Nević Polje.

"Ova cesta je jako bitna, jer je broj vozila na njoj tri puta veći od one autoputem od Sarajeva do Zenice. Želim istaći da je prioritet i kod investitora da se završi Koridor Vc. Tako da ćemo mi nastojati završiti dvije trećine autoputa i započeti treću. Ako se poklope stvari, a to je mnogo faktora, nadam se da ćemo u pet do šest godina imati završen Koridor Vc. Prvi dan kada sam došao na ovu poziciji, rekao sam ekipi: 'Ja sam ovdje kao selektor, nisam vas birao, hajde da napravimo nešto zbog čega će nam ljudi na ulici čestitati, a ne da okreću glavu'...", poručuje Salčin.

Predviđeno je da bi radovi na izgradnji na južnom dijelu Koridora Vc trebali biti završeni za 30 mjeseci od dana potpisivanja ugovora, dok dionice u zeničkoj regiji mogu biti završene do kraja ljeta 2018.

Otvaranje novih kilometara autoputa na Koridoru Vc možemo očekivati 2017. godine.

Za kraj razgovora, upitali smo direktora Salčina postoji li plan u slučajevima stečaja poput slovenske firme SCT ili Primorja?

"Želim istaći da smo mnogo iskusniji i da smo na greškama mnogo naučili. Danas imamo domaće firme koje su izrasle i mogu postati nosioci projekata i koje će prionuti na posao. Nastavljamo graditi prema prioritetima i jednog dana mi ćemo ostati firma koja će se samo baviti upravljanjem i održavanjem cesta".

NEMA KOMENTARA