Tokio / Nissan Leaf: Šest stvari koje morate znati o novoj generaciji električnog auta

07. 09. 2017. u 09:01:00 Jasmin Mrzljak

Shares: 19

Iako modeli Tesla Motorsa privlače najveću pažnju ljubitelja električnih automobila, za danas široko rasprostranjeni procesu elektrifikacije transporta mnogo važniji je Nissan Leaf.

Leaf se smatra prvim velikoserijskim električnim automobilom, uz to postao je prvi četverotočkaš na struju koji se okitio titulom europskom automobila godine (2011).

Nakon što je širom svijeta za nepunih sedam godina prodato više od 280 hiljada primjeraka Leafa, Nissan je u Tokiju predstavio drugu generaciju modela.

Ako je suditi po prvim podacima, Nissan Leaf II ima sve šanse da ponovi uspjeh prethodnika. Postoji šest jakih razloga za to:

1. Ljepši iznutra i izvana

Bivši Leaf je bio original, ali teško se uklapao u korporativni stil Nissana. Sada su dizajneri morali zadržati stil prve generacije, ali dodati ono što karakteriše druge modele Nissan – masku hladnjaka u obliku slova V, "škiljeće" LED farove...

nissan_leaf_90.JPG - undefined

Foto: Nissan

Straga pažnju privlači poklopac prtljažnika (zapremina 425 litara), djelomično obojen u crno. Enterijer je postao "klasičan umjesto futuristički", ugrađeni su kvalitetniji materijali, moderniji multimedijalni sistemi...

2. Jači, upravljiviji, s produženom voznom autonomijom

Motor sada daje 110 kW (150 KS), umjesto 80 kW (109 KS) ranije, obrtni moment povećan je na 320 Nm, a Leaf iz mjesta do brzine 100 km/h ubrzava za svega 7,9 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 144 km/h, no najveći napredak je povećanje vozne autonomije s jednim punjenjem baterija na 378 km po europskom, odnosno 400 km po japanskom ciklusu.

nissan_leaf_59.JPG - undefined

Foto: Nissan

A za iduću godinu najavljuje se verzija s "dugim dometom", povećanjem rezervi baterije za 40 posto!

3. Tehnologija e-pedale

Jedna od najzanimljivijih inovacija u novom Leafu je tehnologija e-pedale. I dalje postoje samo dvije pedale (lijevo-kočnica, desno-ubrzanje), ali su u Nissanu odlučili povećati regeneraciju energije prilikom kočenja i kreirali su e-pedalu.

nissan_leaf_43.JPG - undefined

Foto: Nissan

Kako u praksi radi e-pedala? Pritiskom na papučicu gasa, automobil ubrzava, ali ako je vozač pusti, Leaf će početi da se zaustavlja s usporavanjem do 0,2 g

4. Autopilot

Naravno, novi Leaf dobio je najnoviju tehnologiju Nissan ProPilot i ProPilot Park, što je prvi nivo autopilota.

nissan_leaf_45.JPG - undefined

Foto: Nissan

ProPilot prepoznaje prepreke i po potrebi zaustavlja vozilo, dok ProPilot Park automatski parkira vozilo – okomito ili paralelno.

5. Ekonomičnost i jednostavnost

Nissan Leaf podržava tehnologije V2G (vehicle-to-grid) i V2H (vehicle-to-home), fleksibilno punjenje na kućnoj utičnici po noći ili u uredu po danu.

nissan_leaf_69.JPG - undefined

Foto: Nissan

Postoji poseban softver za automatsko uključenje punjenja u kućnoj utičnici na nižoj tarifi, bez obaveze gledanja na sat.

6. Cijena

Tačne cijene Nissan još nije objavio, ali na prezentaciji je rečeno da će biti nešto izmijenjena u odnosu na dosadašnji model. U Njemačkoj, na primjer, Leaf košta 23.365 eura (otprilike na sredini između modela Qashqai i X-Trail), dok je u Velikoj Britaniji, zahvaljujući vladinim subvencijama, značajno jeftiniji – 16.680 eura.

NEMA KOMENTARA