Nio ES8: Kineski električni SUV objavio rat Teslinom Modelu X
Tamošnje vlasti, suočene s velikim zagađenjem gradova zbog emisije ugljendioksida, odriješile su kesu i ponudila subvencije domaćim proizvođačima koji ponude ekološki prihvatljiviju alternativu.
Za razliku od većine kineskih proizvođača, koji i u klasi električnih automobila nastupaju pod sloganom "što jeftinije, to bolje", kompanija Nio je postavila visoke ciljeve. Napraviti najbolje svjetske električne automobile!
Foto: Nio
Najprije su javnost šokirali studijom superautomobila EP9, a ovih dana u Pekingu predstavili su prvi proizvodni model. I to kakav! Nio ES8 objavio je rat najpoznatijem električnom SUV-u – Teslinom Modelu X.
Sa skoro pet metara između krajnjih tačaka i međuosovinskim razmakom od 301 cm, Nio ES8 se "ravna" prema proporcijama Audija Q7. Karoserija je u potpunosti izrađena od aluminija, u suradnji s renomiranom kanadskom firmom Magna.
Dizajnerski jezik je moderan: Prednja svetla su ekstremno uska, a zadnja podsjećaju na hibridni kupe BMW i8.
Foto: Nio
Moderan izgled nastavlja se u unutrašnjosti električnog SUV-a sa sedam sjedišta. Dominiraju horizontalne linije i visoka središnja konzola s futurističkim kokpitom.
ES8 želi postaviti nove standarde na polju informaciono-zabavnih sistema i telematske tehnologije.
Novorazvijeni sistem Nomi je "pratilac koji sluša vozača i saputnike, razgovara s njima i pomaže im", stoji u saopćenju kompanije Nio. To nije sve: Sistem Mobileye-Eye Q4 donosi čitav niz najmodernijih vozačkih asistenata.
Foto: Nio
Tehnički podaci obećavaju dosta užitka u vožnji. Dva električna motora, spregnuta s prijenosnim sistemom Magne, daju impresivnih ukupnih 480 kW (650 KS). SUV sprinta u 4,4 sekunde iz mjesta do 100 km/h, dok je maksimalna brzina limitirana na 200 km/h.
Naravno, blokada je postavljena kako bi se produžila vozna autonomija koja, po prilično optimističnom NEDC ciklusu, iznosi 355 kilometara s jednim punjenjem baterije.
Kada je riječ o baterijama, Nio se ponosi Power Mobile sistemom za brzo punjenje, koji osigurava 100 km vozne autonomije nakon svega 10-ak minuta u utičnici.
Foto: Nio
Kineska kompanija razvila je koncept promjene baterije u svega tri minuta i u skladu s tim želi kreirati odgovorajuću infrastrukturu (mobilne ekipe u kombijima koje će na poziv kupaca hitro mijenjati ili puniti baterije).
S obzirom na ono što pruža, Nio ES8 je ponuđen po vrlo povoljnoj cijeni. Uz državne subvencije osnovni model košta 310.000 yuana, odnosno nešto manje od 78 hiljada maraka.
U prvo vrijeme ES8 bit će ponuđen samo u Kini, a tamo će William Li, šef kompanije Nio, odlučiti da li će električni SUV superlative krenuti u osvajanje svijeta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.