EQB: Najbolja vrijednost za novac među električnim Mercedesima
Mercedes je na jako dobrom putu da svim modelima u svojoj ponudi ponudi električnu alternativu.
Ostalo im je za popuniti samo "par slova" njihove abecede. EQB je jedan od aktualnih Mercedesovih automobila na struju i zapravo predstavlja elelktričnu varijantu SUV-a GLB.
Kao i svi mercedesovi električni modeli i EQB se uvelike razlikje od svojeg klasičnog pandana na benzin ili dizel.
Ovo je dječak (9) koji je ubijen u napadu: Oglasila se majka - 'Sada si sa bakom i dedom u raju'
No, osnova je i dalje GLB od kojeg je preuzet oblik i s kojim EQB dijeli iznimnu prostranost, praktičnost, preglednost, varijabilnost i mogućnost ugradnje trećeg reda sjedala.
GLB smo već testirali i auto nas je oduševio time što nije samo šminkerski SUV već ima zaista mnogo mjesta i praktičnih detalja i sve to lijepo kombinira sa svim prestižomk koji očekujete od Mercedesa. Ukratko, slično je i s EQB-om.
Iza modernog izgleda i prednjeg dijela koji je tipičan za sve EQB modele krije se izuzetno luksuzan udoban ali i praktičan automobil, piše portal Autostart.
Mjesta u unutrašnjosti ima mnogo više nego biste to očekivali od automobila koji je dugačak 468 centimetara. Posebno je raskošan drugi red sjedala. Prtljažnik je u EQB nešto skormniji nego u GLB-u (zbog baterije u podnici), no 495 litara više je nego dovoljno. Kada preklopite sjedala na raspolaganju imate 1.710 litara, no još dojmljivija je dužina utovarnog prostora.
Kad maksimalno pomaknete i nakosite suvozačevo sjedalo iza njega će stati i predmeti dugački čak 2,5 metara!
Sav taj prostor koji je na razini monovolumena u EQB-u je kombiniran tipičnim Mercedesovim luksuzom i prepoznatljivom visokom tehnologijom s dva velika zaslona u unutrašnjosti i obiljem funkcija na njima. MBUX infotainment sistem je u testnom automobilu opremljen funkciojom proširene stavrnosti što nas se posebno dojmilo kada smo koristili vrhunsku navigaciju. Tu je i head-up zaslon s mnogo prikaza.
Kvaliteta materijala i izrade je na razini koju očekujete od Mercedesa - najvišoj i teško biste rekli da je ovo jedan od najskromnijih i najjeftinijih modela potpuno električnih Mercedesa. Sve to u kombinaciji s vrhunskim dizajnom punim zanimljivih detalja i vrlo atrktivnim ambijentalnim osvjetljenjem ostavlja vrhunski dojam. U kabini EQB-a smo se zaista osjećali profinjeno.
Pogon testiranog modela EQB 250 je osnovni, no realno više od toga rijetko kome treba. Sa 190 KS EQB se na papiru doima skromno u odnosu na neke (pre)snažne moderne električne automobile, pogotovo kad uzmemo u obzir da se ta snaga mora boriti s 2,1 tonom mase. Ipak, u praksi snage ne nedostaje. To se vidi i po ubrzanjima koja su odlična. Nema se što zamjeriti autu koji do 100 km/h stiže za manje od devet sekundi, a još bolji osjećaj je prilikom međuubrzanja. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.
Baterija ima kapacitet od 66,5 kWh i to na papiru također možda djeluje malo za ovoliki auto. No na testu se baterija pokazala i više nego dostatnom. U gradu smo ostvarivali potrošnju uz koju bismo s jednim punjenjem baterije bez problema mogli prevaliti 420 kilometara.
U kombiniranoj vožnji se doseg spustio na 370 kilometara. I sve to uz sasvim normalan, ne previše umjeren stil vožnje. Uz dinamičan, agresivan stil vožnje doseg nam je iznosio oko 300 kilometara. Odlično s obzirom na kapacitet baterije i dokaz da je EQB vrlo mali potrošač energije.
Velike pohvale zaslužuje i ovjes. U Mercedesu su ga vrhunski "ispeglali" pa se GLB zavojima vozi mnogo dinamičnije nego što biste to pomislili. Realno, u vožnji se zaista može uživati. U pogledu udobnosti je još bolji. Vrlo dobro filtrira neravnine na lošim cestama. Plus za udobnost je i nedostatak buke motora i vrhunska zvučna izolacija tako da ni na maksimalnih 160 km/h nije potrebno povisiti ton glasa kako biste se normalno razgovarali u kabini.
Mercedes EQB je odličan električni automobil, a kada ga usporedimo s drugim Mercedesima s klasičnim motorima ni cijena od 59.008 eura za luksuzno opremljeni testni model nije pretjerana. Realno, nije skoro ništa skuplji od dizelskog GLB-a 220 d s jednakom snagom i opremom. Zbog toga ali i njegove praktičnosti EQB je po nama najbolja vrijednost za novac kada su u pitanju električni Mercedesi. SUV koji nije pretežno šminker već kod njega prevladavaju praktične vrijednosti. Tip auta koji je danas dosta rijedak.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.