Enyaq iV: Zvanično promoviran prvi Škodin namjenski električni automobil

Nakon tri godine rada danas ga možemo vidjeti, napisao je bh. dizajner Omer Halilhodžić za Škodin prvi namjenski električni automobil po imenu Enyaq iV koji je promoviran u Pragu. Ime je izvedeno iz irske riječi "enya" i označava "izvor života".
Za razliku od svog tehnološkog blizanaca VW ID.4, Enyaq ne želi biti kompaktni SUV, već više nalikuje elektrificiranoj verziji Škode Octavije Scout.

Foto: Škoda
Dakle, Enyaq je neka vrsta crossover karavana bez ugaonih lukova točkova koji formalno karakterišu sve Škodine SUV-ove. Ipak, slovo Q u imenu i dalje ukazuje na određeni SUV karakter.
Dizajn, za koji je jedan od najodgovornijih bio Mostarac Omer Halilhodžić, karakterišu veliki krovni spojler, dobra aerodinamika (koeficijent otpora zraka 0,27), ravno stražnje staklo...

Foto: Škoda
Dužinom od 4,65 metara, Enyaq je minimalno kraći od Škode Kodiaq i karavanske Octavije, modela koji mjere po 4,69 metara. Međusosvinski razmak od 2765 mm osigurao je dosta prostora u unutrašnjosti.
Odrednice enterijera su ukrasne trake u klavirskom laku, dvobojna instrument tabla, sjedala presvučena smeđom ili crnom kožom, 13-inčni ekran osjetljiv na dodir...

Foto: Škoda
Prvi primjerci Enyaqa bit će isporučeni kupcima u februaru u verzijama Enyaq 60 iV i Enyaq 80 iV, koje su opremljene 21-inčnim alu-felnama Aquarius, a dolaze u metalik bojama Black Magic i Arctic Silver.
Inače, Škoda Enyaq iV je dostupna sa tri veličine baterija i pet nivoa snage od 109 do 225 kW, kao i pogonom na zadnje točkove ili 4x4. U verziji s najvećom baterijom Škoda obećava voznu autonomiju do 510 kilometara.

Foto: Škoda
Bazna verzija Škoda Enyaq 50 iV opremljena je električnim motorom snage 109 kW (148 KS) koji osigurava ubrzanje 0-100 km/h u 11,4 sekunde, dok je maksimalna brzina, kao na svim ostalim verzijama, limitirana na 160 km/h. Vozna autonomija: 340 kilometara.
Enyaq iV standardno je opremljen LED prednjim i zadnjim svjetlima, dvozonskim automatskim klima uređajem, višenamjenskim kožnim upravljačem, digitalnim DAB radio prijemnikom...

Foto: Škoda
Na početku proizvodnje početkom oktobra, najprije izlazi Founders Edition, limirana serija od 1.895 vozila u čast godine osnivanja Škode (1895).
Još nije poznato koliko će koštati početna Founders Edition, ali je utvrđena cijena osnovne standardne verzije: 33.800 eura. Kada se uračunaju premije za kupovinu e-automobila, Enyaq se nalazi u atraktivnom segmentu električnih automobila cijene oko 25.000 eura.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.