Zelena karta ostaje obavezna, moguće ukidanje stiker naljepnice

Radiosarajevo.ba
Zelena karta ostaje obavezna, moguće ukidanje stiker naljepnice
/ Radiosarajevo.ba
Nakon što je početkom godine, zbog žalbe jednog ponuđača, "oboren" tender za štampanje novih stiker naljepnica, u bh. javnosti povedena je rasprava čemu ova naljepnica uopće služi.

Jer, pokazalo se da se može živjeti i bez stikera koji su zamijenjeni jednostavnim (ali potpuno besmislenim) potvrdama. Za divno čudo glas javnosti došao je i do vlasti, pa je Vijeće ministara BiH formiralo radnu grupu koja preispituje potrebu stikera u sadašnjem obliku.

Radna grupa za procjenu ukidanja stiker naljepnica za automobile u BiH još nije donijela odluku da li će mala naljepnica na vjetrobranskom staklu biti ukinuta.

Istina je da su u sadašnjem obliku potpuno nesvrsishodni, ali je činjenica da donose pet miliona maraka godišnje u budžet. Nema sumnje da bi, ukidanjem stikera, vlasti bile prisiljene uvesti neki novi namet.

Prije nekoliko mjeseci jedna sarajevska kompanija predstavila je rješenje elektronskih stiker naljepnica koje ne bi bile skuplje a, uz odgovarajuću opremu (čitače naljepnica), pružale bi znatno bolju i sveobuhvatniju informaciju o vozilu.

Nažalost, ovakvo rješenje je još daleko i traži saglasnost mnogih nivoa i institucija bh. birokratskog aparata.

Pojedini mediji najavili su da će stiker naljepnica prestati biti obaveza "u paketu" s ukidanjem zelene karte. U Birou zelene karte BiH objašnjavaju da o tome nema govora.

"Zelena karta je međunarodna potvrda o postojanju osiguranja od automobilske odgovornosti prema trećima, odnosno potvrda da ste, kao vlasnik motornog vozila, ispunili svoju zakonsku obavezu zaključivanja police osiguranja od automobilske odgovornosti."

"Prilikom prelaska međunarodnih granica i putovanja u inostranstvo neophodno je posjedovanje zelene karte. Osobe koje ne posjeduju zelenu kartu bit će obavezane na zaključivanje tzv. graničnog osiguranja u zemlji koju posjećuju. A cijena ovakvog osiguranja je prilično visoka zbog rizika koji se nosi kretanjem kroz posjećenu zemlju", objašnjavaju iz ove institucije.

Iz Biroa zelene karte pojašnjavaju da je nemoguće bilo kakvo povezivanja zelene karte sa stiker naljepnicom.

Sva pitanja u vezi sa zelenom kartom su u isključivoj nadležnosti Biroa zelene karte BiH, dok o stiker naljepnicama nadležnost ima Ministarstvo za promet i komunikacije BiH. 

Ako ukidanje zelene karte nije moguće neke čitatelje je zanimalo zašto BiH ne slijedi primjer zemalja u kojima se zelena karta dobije besplatno – i to od osiguravajuće kuće u kojoj je vozilo osigurano. Iz Biroa zelene karte daju objašnjenje:

"Ugovor o obaveznom osiguranju od automobilske odgovornosti pokriva štete nastale na teritoriji Bosne i Hercegovine, kao i na teritoriji država članica Sistema zelene karte. Eventualni manipulativni troškovi koji se naplaćuju prilikom izdavanja zelene karte definirani su premijskim sistemima i uvjetima osiguranja koji važe na području dva bh. entiteta."

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije