Pet važnih savjeta stručnjaka: Ovako možete izbjeći kvarove automobila na velikim vrućinama
Stručnjaci upozoravaju vozače da izvrše pet važnih provjera na vozilu kako bi spriječili pregrijavanje motora, posebno sada kada se očekuje nastavak velikih vrućina diljem cijele BiH.
Iako većina vozača zna kako provjeriti nivo rashladne tečnosti, ekstremne temperature često otkriju manje očigledne kvarove koji mogu dovesti do ozbiljnih oštećenja motora. Stručnjaci iz Vertu Motorsa, poznate mreže autosalona, naveli su pet ključnih tačaka koje vozači trebaju pregledati prije nego sjednu za volan.
Prva stavka na listi je poklopac hladnjaka. On ne samo da sprečava istjecanje rashladne tekućine, već održava i potreban pritisak unutar sistema, što podiže tačku ključanja tečnosti. Ako je gumeni dihtung ispod poklopca oštećen, pritisak se gubi, a tekućina može zakuhati na nižoj temperaturi. Zato se preporučuje da vozači, kada je motor potpuno hladan, skinu poklopac i pregledaju dihtung, ako je ispucao ili krut, treba ga zamijeniti.
Gigant svjetske nauke iz BiH: Dr. Adnan Mehonić dolazi u Sarajevo na Futures Leaders Summit 2025
Drugi važan korak je čišćenje hladnjaka, čija je prednja strana često prekrivena insektima, prašinom i ostacima s ceste. Ovi ostaci blokiraju protok zraka kroz hladnjak, čime se smanjuje sposobnost odvođenja topline. Preporučuje se korištenje mekane četke i slabog mlaza vode kako bi se uklonile nečistoće i poboljšala efikasnost hlađenja.
Treći element koji treba provjeriti je pumpa za vodu. Ona cirkuliše rashladnu tekućinu kroz motor, a njeni ležajevi s vremenom mogu oslabiti. Tokom visokih temperatura dodatno su opterećeni. Simptom kvara je zvuk poput zavijanja ili struganja kada upalite motor. U tom slučaju, pumpu treba hitno pregledati mehaničar.
Dva problema sa automobilom koje vozači često zanemaruju: Može biti veoma opasno
Još jedan jednostavan, ali bitan savjet je održavanje rezervoara goriva barem napola punim. Gorivo hladi pumpu za gorivo, koja je električni motor. Kada se vozi s gotovo praznim rezervoarom, posebno na visokim temperaturama, pumpa se može pregrijati i otkazati.
Peti i posljednji savjet odnosi se na termostat, ventil koji reguliše protok rashladne tekućine. Ako se zaglavi u zatvorenom položaju, motor će se brzo pregrijati jer tečnost ne može doći do hladnjaka. Ako primijetite da kazaljka za temperaturu brzo skače iz hladnog u vruće stanje, odmah se zaustavite i potražite pomoć.
"Tokom produženih toplotnih talasa, problemi obično nastaju zbog sitnih, zanemarenih dijelova koji ne mogu podnijeti dodatno opterećenje", poručili su iz Vertu Motorsa. "Redovna provjera ovih komponenti može spriječiti ozbiljna oštećenja i spasiti vas od zastoja na cesti".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.