Panda postala e-Medo: Banjalučani pretvorili mali Fiat u električni automobil

Anadolija
Panda postala e-Medo: Banjalučani pretvorili mali Fiat u električni automobil

Grupa Banjalučana uspjela je automobil Fiat Panda pretvoriti u električno vozilo koje su nazvali "e-Medo", a pogon mu osigurava 1.728 baterija kakve se inače koriste za laptope.

Miroslav Matić, diplomirani inženjer mašinstva, koji je sa grupom stručnjaka osmislio ovaj automobil, kaže da su na ideju došli prije dvije godine.

"Svi su i malo posumnjali u nas, ali na kraju smo uspjeli da završimo cijeli posao, registrujemo 'e-Medu' i stavimo ga u vozni park naše firme koja se inače bavi računarima", rekao je Matić.

panda_E_BL_AA_004.jpg - undefined

Foto: Anadolija

Objasnio je da imaju mnogo intervencija po gradu, pa autonomija ovog automobila od 100 kilometara s jednim punjenjem zadovoljava dnevne potrebe.

"Osnovna razlika je u potrošnji goriva. Mi smo 100 kilometara ranije prelazili za 10-15 KM, a sada utrošimo jedna do dvije marke. Osnovna razlika je ušteda, nemamo velikih i malih servisa, nema potrebe za mjenjanjem filtera, ulja, nema kvarova na motoru, jedino što će trebati zamijeniti su baterije. No, čak i nakon 5 godina baterije će biti u funkciji, ali sa 70-80 posto sadašnjeg kapaciteta", rekao je Matić.

Naglasio je da je korišten isti tip baterija kakve se koriste za laptop, a svaki laptop ima po šest takvih baterija, od 3,7 volti i 2.200 miliampera.

"Trenutno u pandi se nalazi 1.728 baterija, u 24 bloka po 72 baterije i prave 13,5 kilowata struje", rekao je Matić.

panda_E_BL_AA_006.jpg - undefined

Foto: Anadolija

Na instrument tabli ugrađen je displej na kojem se jasno vidi stanje baterije, pa vozač zna koliko može da pređe prije narednog punjenja. Jedan od problema koji će rješavati u budućnosti je zvučna kulisa, jer ovo vozilo kada je upaljeno i dok se kreće ne proizvodi nikakvu buku, što u saobraćaju može biti problem za pješake.

Matić je istakao da su prilikom pravljena ovakvog automobila najskuplja stavka baterije, a osim toga značajna izdvajanja zahtijevaju motor, kontrolna jedinica, kao i battery management sistem ili BMS.

"Cijela preinaka vozila koštala je oko 15.000 KM", kaže Matić i dodaje da je maksimalna brzina električne Pande - 100 km/h.

"e-Medo" na banjalučkim ulicama je već mjesec i po dana, svakim danom osim vikenda, a za sada se odlično pokazao u vožnji.

Matić kaže da je "e-Medo" mnogo bolji nego što su očekivali, kao i da njegova ekipa neće stati na samo jednom električnom vozilu.

panda_E_BL_AA_011.jpg - undefined

Foto: Anadolija

"Još ćemo preraditi nekoliko vozila, još jednu Pandu za naše potrebe, sportsko vozilo Mazdu RX-8. Možemo vršiti prerade i u komercijalne svrhe, ako se jave kupci kojima je ova ideja interesantna, a žele pokazati društvenu odgovornost u vožnji automobile koji ne emitira štetne gasove ", rekao je Matić.

Na pitanje da li je jefitinije nabaviti električno vozilo ili preraditi automobil na drugi pogon Matić je objasnio da je prerada ipak jeftinija, ali da ovo rješenje trenutno nije "za kućnu upotrebu" jer su skupe baterije i oprema za ugradnju .

"Za nekog ko dnevno prelazi oko 100-200 kilometara, poput taksista, kurirskih službi, investicija u električni automobil će se isplatiti za 2-3 godine", dodao je Matić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije