Nissan Terrano: Prepoznajete li od kojeg terenca je preuzeo identitet
To je najefikasniji način za postizanje niže krajnje cijene kroz smanjenje ili potpuno ukidanje troškova razvoja. Ostaje samo pitanje uspjeha operacije promjene identiteta, odnosno koliko se klon razlikuje od originala i opravdava (najčešće) višu cijenu.
U slučaju Nissan Terrana "plastični hirurzi" napravili su sjajan posao. Pogledajte slike i recite iskreno da li ste prepoznali Dacia Duster? Nije greška, dopadljivi SUV/terenac zaista je nastao rebrendiranjem Dustera koji se na nekim tržištima prodaje i sa značkom Renaulta.
Zanimljivo da su Indija i Rusija – najvažnija tržišta za prodaju Dustera sa značkom Renaulta – zemlje u kojima se proizvodi Nissanovi klon.
Po čemu se Terrano razlikuje od Dustera? Izgleda skuplje, u prvom redu zbog preuzimanja lica Nissana – prepoznatljive prednje rešetke i farova – pa Terrano znatno više podsjeća na Murano i Patrol.
I zadnja svjetlosna grupa dobila je "nissanovsku optiku", čemu treba dodati raznobojne krovne nosače, plastične obloge otvora točkova, kućni dizajn alumunijskih felgi, bočne pragove, crne okvire stakala…
Samo ispupšenja oko otvora točkova i zastarjeli dizajn ručica vrata dopuštaju da bolji upućeni prepoznaju pravo porijeklo Terrana.
Operacija promjene identiteta toliko dobro je uspjela da je jedan ruski novinar nakon prve vožnje objasnio da je Terrano privukao više pogleda i upita prolaznika nego Audi R8 koji je prethodno testirao!
I unutrašnjost donosi dosta promjena. Naravno, osnova je enterijer Dustera, no lijepo dotjeran da se, kao i na vanjskom izgledu, Terrano doima kao pravi Nissan. Gornji dio armaturne ploče je kvalitetniji i ljepši, tu su novi otvori zraka, kožna sjedišta kao opcija,
Nissanovi detalji su upravljač i displej infotainment sistema. Pomenuti displej služi i za projiciranje zapisa kamere za vožnju unazad što je još jedna krupna razlika u odnosu na original. Kuriozitet: Instrumenti vode porijeklo od prve generacije Dacia Logana.
Oni koji se sjećaju originalnog Nissan Terrana (1993-2006), koji je imao svog klona u Ford Mavericku, bit će malo razočarani što je nova verzija pozicionirana klasu-dvije niže, barem na papiru.
No, u stvarnosti razlika nije tako očita jer je u međuvremenu automobilska industrija napravila korak od sedam milja.
Prvobitni Terrano bio je robusni terenac sa motorima kamionske zapremine, dok je novajlija znatno pitomiji, sa prednjim pogonom kao osnovom i opcionim 4x4.
Paleta motora za indijsko tržište uključuje tri dobro poznata agregata Dustera – benzinski 1.6 MPI (114 KS) i dvije verzije dizelaša 1.5 dCi – dok u Rusiji glavninu prodaje nosi 2,0 litarski benzinac s 143 KS spregnut sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem (opcini 4-brzinski automatik uz verzije sa prednjim pogonom).
Koliko košta novi identitet? Bazna verzija – Terrano 1.6 Comfort sa prednjim pogonom – skuplja je skoro 4.000 eura od osnovnog Dustera, doduše i bolje opremljena (klima i prednji elektro-podizači stakala u seriji), a kada se izravnaju motori i oprema razlika iznosi oko 1.500 eura.
Da li je Terrano vrijedan doplate? Zavisi od afiniteta kupaca. Onim racionalnim Duster će biti više nego dovoljan, no živimo u vremenu kada bitnu ulogu igra vizuelni identitet i imidž proizvoda.
Pošto je Nissan vrlo ugledan među kupcima terenaca može se pretpostaviti da Terrano nije bez šansi. Iako bismo ga voljeli vidjeti i na našim prostorima strategija Alijanse Renault-Nissan ne ostavlja previše nade da će se to desiti.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.