Vremeplov / Bajka Hajaja: Zašto karavanska Škoda 1000 MB nije ušla u serijsku proizvodnju

03. 05. 2020. u 12:46:00 J. M.

Shares: 1

Već smo pisali o Škodi 1000 MB, prvom automobilu češkog branda sa samonosivom karoserijom i motorom straga, automobilu koji je u serijsku proizvodnju ušao u proljeće 1964. godine.

Vremeplov / Prije 55 godina: Predstavljena je Škoda "hiljadu malih briga"

Manje je poznato da je, paralelno s limuzinom, Škoda razvijala i karavansku izvedbi 1000 MB. Razvijen je prototip koji je prešao 31.000 testnih kilometara, a bio je osebujan po dva prtljažnika – naprijed i straga iznad motora.

Skoda_hajaja_05.jpg - undefined

Foto: Škoda

Ipak, konverzija Škode 1000 MB u karavan pokazala se složenijom nego što se očekivalo. Kako bi se riješio problem s dnom prtljažnika, glava cilindra motora bila je usmjerena s lijeve strane, hladnjak s desne strane. 

Ovako postavljen motor izgledao je kao da je "zaspao", pa je karavanska Škoda 1000 MB dobila nadimak 'Hajaja', što je u to vrijeme bio naslov popularne radijske bajke emitirane prije spavanja djece.

Skoda_hajaja_03.jpg - undefined

Foto: Škoda

Karavan dužine 4,15 metara, širine 1,62 metara i visine 1,40 metra, imao je veliki poklopac prtljažnika ispod kojeg su mogli stati predmeti dužine do 160 cm. Karavan je imao nosivost od 380 kilograma, odnosno mogao je prevesti četiri odrasle osobe i njihov prtljag težine 80 kilograma.

Skoda_hajaja_02.jpg - undefined

Foto: Škoda

Škodu 1000 MB Hajaja pokretao je 4-cilindrični motor zapremine 988 kubika, snage 45 "konja" koji je omogućavao postizanje maksimalne brzine od najmanje 115 km/h. 

Međutim, postojali su neki nedostaci koji su zaustavili Hajaju na putu u serijsku proizvodnju. Komplicirana ugradnja motora straga otežala je održavanje i servis, a poseban problem bilo je hlađenje 4-cilindraša.

Zato se Škoda u potpunosti koncentrirala na početak proizvodnje uspješne limuzine 1000 MB koja je u periodu od 1964. do 1969. godine dostigla proizvodnju od 440.639 vozila.

NEMA KOMENTARA