Lancia Beta Montecarlo (1975-1981): Che bella macchina

J. M.
Lancia Beta Montecarlo (1975-1981): Che bella macchina
/ Foto: Lancia
Splet nesretnih okolnosti učinio je da neki od najljepših i tehnički najnaprednijih automobila svih vremena dožive debakl na tržištu.

Lancia Beta Montecarlo, jedan od najatraktivnijih automobila '70-ih godina prošlog stoljeća, imao je ovakvu sudbinu. Tokom šest godina (1975-1981) napravljeno je svega 7.798 primjeraka modela zbog kojeg su ljubitelji sportskih automobila "rezali vene".

Coupé dvosjed sa samonosećom karoserijom i centralno postavljenim motorom dizajnirao je Pininfarinin uposlenik Paolo Martin po narudžbi Fiata. Zapravo je to trebao biti veći brat Fiata X1/9, u razvojnoj fazi nosio je oznaku X1/20, a prvi primjerak označen je kao Abarth SE 030.

Prva serija 1975-1979 (Foto: Lancia) - Lancia Beta Montecarlo (1975-1981): Che bella macchina

Prva serija 1975-1979 (Foto: Lancia)

Automobil je ipak komercijaliziran pod značkom Lancije, kao Beta Montecarlo na Starom kontinentu, a u SAD po imenu Scorpion. Razlog: Ime Montecarlo u Americi je rezervirao Chevrolet za svoj coupé rođen još 1970. godine.

Prva serija 1975-1979 (Foto: Lancia) - Lancia Beta Montecarlo (1975-1981): Che bella macchina

Prva serija 1975-1979 (Foto: Lancia)

Prelijepi automobil dužine 3,813 metra bio je tehnički napredan, s disk kočnicama na svim točkovima, McPherson prednjim ovjesom.

Nažalost, performanse nisu pratile atraktivan izgled jer je u vrijeme nastanka Beta Montercarla svijet potresla naftna kriza koja je "sahranila" brojne "proždrljivce" goriva. 

Zato je serijske verzije Beta Montecarla pokretao 2,0 litarski sa dvije bregaste osovine koji je konstruirao Aurelio Lampredi za potrebe Fiata, ali i Ferrarija koji je, gotovo istovremeno s Lancijom, postao dio torinskog koncerna.

Motor je razvijao "svega" 120 "konja" (u SAD 102 KS), no i takav je osiguravao odlične performanse automobilu teškom svega jednu tonu: Maksimalnu brzinu 190 km/h i ubrzanje 0-100 km/h u 9,3 sekunde.

Godine 1979. pojavila se druga generacija modela s redizajniranom "maskom", uljepšanim enterijerom, ali i trećim bočnim staklom u cilju poboljšanja preglednosti. Također, iz oznake je izbačeno ime Beta, pa je Lancijin coupé bio samo Montecarlo.

Druga serija 1979-1981 (Foto: Lancia) - Lancia Beta Montecarlo (1975-1981): Che bella macchina

Druga serija 1979-1981 (Foto: Lancia)

"Propust nedovoljno impresivnih performansi" ispravljen je kroz nastupe u automobilskom sportu. Od Bete Montecarlo Turbo Silhouette (automobil trkačke grupe 5) nastao je jedan od najpoznatijih reli automobila prve polovine '80-ih: Lancia 037. Prije toga se Montecarlo proslavio na kružnim stazama, donio Lanciji naslov svjetskog prvaka u grupi 5 (1979), te apsolutne titule 1980. i 1981.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije